آموزش آسان شنا کردن

آموزش شنا
با رسیدن فصل تابستان و هوای گرم اولین چیزی که ذهن همه را به خود جلب می کند تفریحات تابستانی و جذابیت های آن است.
همانطور که میدانید در تابستان به دلیل هوای گرم تفریحاتی که آب در آن دخیل است طرفداران بسیاری دارد.
آب تنی کردن و شنا کردن از روزگاران قدیم یکی از تفریحات خوش تابستان بوده و همچنان به قوت خودش باقی مانده است.
اما همانطور که شنا کردن لذت بخش است بهتر است بدانید که آب می تواند جان فرد را به خطر بیندازد پس بایستی برای این تفریح لذت بخش شنا کردن را بلد باشید تا بتوانید در مواقع خطر و حساس حان خود را حفظ کنید.
برای اینکه شنا کردن را بیاموزید می توانید در کلاس های خصوصی و عمومی آموزش شنا شرکت کنید و به صورت تخصصی تر این ورزش محبوب را آموزش ببینید.
اما اگر جزو آن گروهی هستید که تا حدودی با شنا کردن آشناییت دارید و تنها روش های مختلف و تکنینک های مختلف آن را نمی دانید به شرح آن خواهم پرداخت.
اولین مرحله در شنا کردن این است که فرد خود را در آب غوطه ور کند و بدون هیچ ترس و نگرانی خود را در آب رها کند و جشم هایش را باز نگه دارد تا بتواند جهت را ببیند.
اگر با آرامش کامل در آب غوطه ور شوید و تعادل خود را حفظ کنید به راحتی می‌توانید خود را کنترل کنید در صورتی که می خواهید در آب غوطه ور شوید سر خود را آرام آرام در داخل آب فرو کنید و سر را طوری قرار دهید که بتوانید نفس بگیرید و دوباره داخل آب شوید.
تنفس از دیگر نکاتی است که در شنا کردن مهم و کلیدی به شمار می رود.
هنگامی که شنا می‌کنید باید تنفس خود را صورت منظم و ارادی تنظیم کنید تا عمل دم و بازدم شما با شنا کردن شما همخوانی داشته باشد.
فرد باید نفس خود را در سینه حبس کند و بعد از شروع به غوطه ور شدن به آرامی و کندی نفس خود را به بیرون منتقل کند.
در واقع فرد به زیر آب می رود و دوباره به حالت شناور روی آب می آید و نفس خود را تازه می کند و دوباره به زیر آب می رود.
یکی دیگر از حرکت هایی که فرد می تواند در استخر انجام دهد، سر خوردن است.
البته برای سر خوردن ابتدا باید بتوانید خود را روی آب نگه دارید و روی سطح آب بخوابید.

برای سر خوردن بایستی یک پای خود را به دیوار استخر تکیه بزند و به بدن خود نیرو وارد کند و به سمت جلو سر بخورد.
اگر همراه دوست خود هستید می توانید به کمک او سر بخورید. ابتدا بایستی روی آب قرار بگیرید و سپس دوست شما به کف پای شما نیرو وارد کند و شما را هول دهد تا به سمت جلو سر بخورید.

اگر دوست و همراه شما دستان خود را زیر شکم شما قرار دهد و به سمت جلو هول دهید می‌توانید بدین روش روی آب سر بخورید و لذت ببرید.

زمانی که شنا می کنید بهتر است در عمقی شنا کنید که بتوانید در صورت خستگی و یا حادثه از پس آن بربیایید. زمانی که در حال شنا کردن هستید و خسته شده اید بهتر است به پشت روی آب بخوابید و استرس نداشته باشید. در صورتی که آب داخل گوش شما می شود دچار دلهره نشوید چرا که بینی شما روی سطح آب قرار دارد و به وسیله ی آن به راحتی نفس می کشید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*