از بین بردن لکه روی فرش

این روزها که نزدیک به سال نو است خانم های خانه دار به فکر تمیز کاری و خانه تکانی می افتند و شستن فرش یکی از موارد مهمی است که بسیار اهمیت دارد .

 

برای پاک کردن بسیاری از لکه ها می توانید از محلول سرکه و نمک سفید و پودر ذرت برای پاک کردن بسیاری از لکه ها کعجزه می کند و هیچ آسیبی به بافت فرش نمی زند .

برای از بین بردن لکه جوهر و روغن روی فرش مقداری شیر را روی سطح بریزد و اجازه ندهید لکه جوهر و شیر پخش شود بعد از چن ساعت شیر جوهر و روغن را به خود جذب می کند این کار را چند بار تکرار کنید تا لکه از بین برود .

لکه آدامس کابوس ترسناک برای فرش و کفپوش است اما با قرار دادن مقداری یخ می توانید آن را نرم کنید و بعدا با چاقو  آن را از فرش یا کفپوش جدا کنید .

برای از بین بردن لکه های آرایشی مانند لاک می توانید از محلول رنگ بردار استفاده کنید .

از بین بردن لکه های قدیمی بسیار سخت است بخصوص اگر مدت زیادی از ایجاد لکه بگذرد شما می توانید از مقداری محلول آمونیاک استفاده کنید مقداری روی سطح آن بریزد بعد از خشک شدن توسط یک اسفنج مرطوب  پاک کنید  و دوبار شتشو با آمونیاک لکه را به طور کامل ازبین ببرید .

یکی از کارهایی که میتواند به نو کردن فرش کمک کند جارو کردن مرتب فرش می باشد  که حتما با جارو برقی جارو کنید زیرا با وجود گردو خاک هایی که بر روی فرش نشسته پاک کردن آن با جارو های دستی امکان پذیر نیست .

و بعد  از جارو کردن نوبت به لکه گیری و پاک کردن لکه های قوی روی فرش می رسد ابتدا لکه های قابل برداشت را با استفاده از چاقو برداشته سپس محلولی از ترکیب آب ولرم، جوش شیرین و سرکه سفید تهیه کنید  با استفاده از یک اسفنج پاک کنید و در انتها یک پارچه کتان تمیز روی فرش بکشید تا آلودگی ها همراه با آب جذب پارچه شود حتما این کار را در ابتدا و هنگامی که لکه تازه است انجام دهید زیرا راحت تر از زمانی که چند وقت از وجود لکه بر روی فر گذشته پاک می شود .

برای تمیز کردن لبه های فرش از یک برس دستی برای پاک کردن گردوخاک استفاده کنید و تمامی پرزهای اضافه را بگیرید .

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها ۰

*
*