بهداشت در سالن های زیبایی

رعایت نکردن بهداشت در آرایشگاه های زنانه:

امروزه مراکز زیادی در دنیا برای زیبایی بانوان وجود دارد که خدماتی چون (کاشت،رنگ،کوتاهی و…)را در برمیگرند.
دراین مراکز رعایت نکردن بهداشت هم مانند مراکز دیگر میتواند دردسرهای زیادی برای ما ایجاد کند یا حتی جانمان را به خطر بیندازد.
یکی از مشکلاتی که امروزه بانوان را درگیر کرده حشره موزی و کوچکی به نام شپش است که توانایی پریدن تا یک متر رادارد و ریشه اصلی این حشرات رعایت نکردن بهداشت بوده است ،مثلا وقتی وارد آرایشگاه زنانه میشویم مانتو وشالمان را درمیاوریم اگر آن را دروغ لباسی عموی کنار لباس های دیگران بگذاریم ممکن است حتی از لباس های آنها به لباس شما منتقل شود،یا حتی اگر شخصی که کنار شما نشسته است به این مشکل دچار باشد ممکن است به شما هم منتقل کند ،برای پیشگیری از این کار قبل از مراجعه به این مراکز از منزل خود یک کیسه نایلون بیاوریم و لباس هایمان را تا کرده و در آن بگذاریم.
یا مثلا اگر قرار است موهایمان را کوتاه کنیم یا از خانه با خود شانه ببریم یا از آرایشگر بخواهیم که شانه را کاملا بشورد چرا که ممکن است نفر قبل از ما که درآنجا وجود داشته شپش داشته باشد و در لابه لای شانه مانده باشد اگر هم خود شپش نبود تخم های ریز آن مانده باشد و با شانه کردن موهای ما به ما نیز انتقال پیداکند.قیچی هم همینطور است. تیغ هم یکی دیگر از لوازم بهداشتی می باشد که حتما باید برای هر فرد یک عدد به صورت شخصی استفاده شود. هنگامی که میخواهید موهای خود را رنگ کنید تا جایی که میتوانید از حوله ی آرایشگاه استفاده نکنید و حتما بک حوله ی تمیز و کوچک با خود ببرید. پس با رعایت کردن این امور میتوانیم این حشره را از خود دور نگه داریم،یا وقتی به باشگاه و استخر میرویم همینطور لباس هایمان را در کمد آنجا قرار ندهیم حتی کیفمان هم در نایلون قرار دهیم چرا که ممکن است نفر که قبل ما لباسش را در آنجا گذاشته بوده است شپش داشته باشد یا به غیر از شپش لباسش دارای نجاستی باشد که به وسایل ما نیز منتقل شود.

دیدگاه‌ها ۰

*
*