بوی بد واژن

خیلی از خانم ها از بوی بد واژن خودشان بدشان می آید و حتی گاهی تبدیل به یک مشکل شده برای آنها .

شایع ترین علت آن عفونت های باکتری و قارچی است .

بوی ماندگی :

اگر شما از آن دسته خانم هایی هستید که فعالیت های بدنی و به ورزش مشغول هستید عرق در منافذ لباستان اسیر می شود و بویی مانند کپک و ماندگی ایجاد می کند .

بوی شیرینی :

اگر همچین بویی در ناحیه واژن احساس کردید باید تغییری در رژیم غذایی تان دهید به عنوان مثال ازمارچوبه یا سیرو… استفاده نکنید .

بوی گندیدگی :

این نوع بو نگران کننده ترین بو است که حتما باید پیگیری کنید زیرت رشد بیش از اندازه باکتری ها در ایم محیط است و حتما باید به متخصص زنان مراجعه کنید .

بوی مخمرمانند :

بیشتر عفونت های قارچی بوی شدیدی ندارند اما همراه با ترشحاتی غلیظ و پنیری هستند اگر اطراف واژن خارش دارید . شاهد قرمز شدن آن هستید و هچنین هنگام ادار با درد مواجه هستید احتمالا دچار عفونت قارچی مهبل شده اید .

بوی فلز :

زمانی که پریود می شوید ترشحات خونی این دوران می توانند PH واژن را تغییر بدهد و این تغییرات بویی شبیه به مس به وجود آورد می توانید آن ناحیه را شست و شو دهید اما در این کار زیاده روی نکنید.

بوی ماهی :

واژینوز باکتریال یکی از شایع ترین عوامل ایجاد بو  و عفونت در زنان ۱۵ تا ۴۴ ساله است این مشکل با افزایش PH در واژن و رشد غیرعادی بعضی باکتری ها رخ می دهد.

ژل های PH که در داروخانه ها به فروش می رسد امکان ایجاد تعادل در سطح PH واژن را فراهم می کنند .

بوی وایتکس :

واژن معمولا بوی ماهی و بعضی اوقات بوی آمونیاک می دهد این بو به دلیل ادار در ناحیه واژن ایجاد می شود به ویژه اگر بدن بدون آب یا اصطلاحا دی هیدارته باشد همچنین آمیزش جنسی باعث به وجود آمدن چنین بویی می شود .

روش هایی برای از بین بردن بوی بد واژن :

۱ : رعایت بهداشت شخصی پس از اجابت مزاج

۲ : تعویض به موقع نوار بهداشتی هنگام دوره پریود

۳:چکاپ مرتبط و مراجعه به دکتر زنان

۴: نوشیدن آب

۵: شیو کردن بدن

۶:دوش گرفتن پس از رابطه جنسی

۷:اجتناب از مصرف مواد غذایی پر شکر

۸:پوشیدن لباس های گشاد و نخی

اگر مواردی مانند خارش ، درد ،سوزش،بوی زننده ،خون ریزی از واژن غیر از زمان پریود ،مشاهده رنگ خاکستری ،ترشحات پنیری شکل داشتید به پزشک مراجعه کنید .

دیدگاه‌ها ۰

*
*