تاثیرات نورپرازی برروی انسان و اتاق

نورپردازی در هر اتاقی تاثیرات مفیدی از جمله زیبایی دکوراسیون و نمایان کردن هر اشیای را دارد که می‌ توان چهره ی برجسته ی از یک یا چندین اتاق را نشان داد.

نورپردازی باید به گونه ی باشد که ویژگی های یک اتاق را به نمایش بگذارد.

البته باید توجه خاصی به این موضوع داشت یعنی نورپردازی هر اتاق به زمان و توجه ی زیادی نیازمند است.

برای تغییرات دکوراسیون یک منزل یا یک اتاق، نورپردازی عامل کلیدی آن است.

برای افرادی که جنبه ی کاربردی دارد(نورپردازی) احتمالا متوجه ی تغییرات در یک خانه، فضا یا اتاق نمیشوند.

نورپردازی می تواند یک اتاق را بزرگتر از حد اندازه اش نشان دهد و اصولا این قضیه برای بیشتر افراد مشکلاتی در پیش داشته است.

البته تنها راه حل آن نمی تواند نورپردازی از طریق چراغ باشد بلکه از طریق پنجره نیز می توان مشکلات خود را حل کرد.

یا بهتر است از چراغ های در فضای بالا ی دیوار عمود شده بر زمین استفاده کنید یا چراغ ها را از سقف آویزان کنید تا بهترین نوردهی را در اتاق یا منزل خود داشته باشید.

امروزه مردم به این باورند که نورپردازی تاثیرات زیادی بر روی روحیه هر فرد دارد از جمله، افسردگی، بی حالی، تنبلی و از این قبیل…..

و اما بیشترین نورپردازی در زمان های صبح، ظهر و عصر است به این دلیل که انسان از طریق پنجره بهترین نوردهی را برای اتاق و منزل خود می تواند فراهم کند.

اما بهتر است در هنگام شب یا تاریکی شب از چراغ های منزل استفاده کند زیرا که در فضای بیرون از منزل چندین چراغ نورانی یافت نمی‌ شود و نورپردازی منزل ممکن است موجب نمایش دادن دکوراسیون یا افراد خانه شود.

و همچنین نورپردازی تاثیرات منفی بر روی سیستم عصبی و بر روی غدد درون ریز انسان دارد که موجب شادی و غمگینی هر فرد می‌ شود. و احتمالا با کاهش نور احساسات منفی در انسان از جمله احساس غم، اندوه و…. به وجود خواهد آمد و با افزایش نور اتاق میتواند با احساسات مثبتی همراه بود.

دیدگاه‌ها ۰

*
*