تاثیرات یوگا بر بدن

تاثیرات یوگا
با شنیدن نام یوگا شاید به این فکر کنید که ورزشی است مانند ژیمناستیک و هرکسی توانایی انجام آن را ندارد.

اما این تصور درباره ی یوگا به طور کلی اشتباه است چرا که یوگا شامل حرکات و حالت هایی است با تمرکز کردن به آن قسمت انجام می شود و هدف آن این است که ذهن و بدن را به هم گره زده و روبه جلو پیش برود.

یوگا روی بدن و ذهن اثرات مثبتی را می گذارد و افراد با هر هیکلی می توانند این ورزش را دنبال کنند و برای شروع آن نیازی به مهارت و حرفه ای بودن نیست.

حرکات یوگا شامل یک سری تمرین های انعطاف پذیری است که برای منعطف کردن عضلات خود در هر سنی می توانید این کار را انجام دهید.

در نتیجه ی تمرینات انعطاف پذیری حالت بدن بهتر می شود و علاوه بر اینکه قوز و خمیدگی بودن کمرتان اصلاح می شود، در صورت بد نشستن و ایستادن سریع متوجه فرم بد بدن خود می شوید و آن را اصلاح می کنید.

بسیاری از کسانی که تمرکز ندارند و حواس پرت هستند برای بهتر شدن تمرکز و خلق و خوی خود به یوگا می روند. در اثر تمرینانی که در یوگا انجام می شود سطح اکسیژن بالا می رود و فرد را دچار خوشحالی می کند.

یوگا خلق و خو را خوب می‌ کند و همچنین از بروز افسردگی پیشگیری می کند.

یوگا شامل حرکاتی است که مدیتیشن را به همراه دارد که این عمل با تنفس عمیق و تسلط ذهن و توقف صدای ذهن استرس را کاهش می دهد و آرامش فرد را افزایش می دهد.

افرادی که بیماری های قلبی و عروقی دارند و همچنین از فشار خون بالایی برخوردار هستند بهتر است یوگا را برای ورزش انتخاب کنند و سبک زندگی خود را تغییر دهند. یوگا فشار خون را کاهش می دهد و از سکته قلبی جلوگیری می کند.

یوگا همچون آنتی اکسیدان هایی است که کلسترول و تری گلیسرید را پایین می آورد.

اما برای شروع ورزش یوگا ابتدا باید آناتومی بدن خود را بشناسید و برای انجام تمرینان آن قدرت بدنی خود را بسنجید.

اگر حرکات را به درستی نمی توانید انجام دهید حتما از مربی بخواهید تا با آموزش دوباره شما را در درک بهتر حرکات یاری کند چرا که در صورت انجام حرکات اشتباه باعث بروز عوارضی جبران ناپذیر می شوید.

زنان باردار یا افرادی که دارای بیماری هستند قبل از شروع یوگا باید با پزشک خود مشورت کنید.

برای یوگا از لباس های راحت استفاده کنید تا در هنگام تمرینات با آزادی و راحتی بیشتری حرکات را انجام دهید.

تمرینای یوگا را در هر ساعتی از روز می‌ توانید انجام دهید. اما بهتر است این کار را در هنگام صبح انجام دهید تا انرژی بیشتری در طول روز داشته باشید.

ورزش یوگا هنگام صبح، راهی مناسب برای شاد کردن ذهن و کمتر شدن استرس است که می تواند ۱۵ الی ۱۰۰ دقیقه طول بکشد.

اما در انتها فوائد یوگا به شرح زیر است که علاوه بر سلامت جسمی، سلامت روحی را نیز به دنبال دارد.

کاهش استرس و اضطراب، بهبود وضعیت خواب، بهبود جریان خون، انعطاف پذیری بیشتر، عملکرد بهتر گوارشی، بهبود وضعیت بدنی و افرایش ایمنی را می‌توان از مزایای آن دانست.

دیدگاه‌ها ۰

*
*