تکنیک های خانه تکانی عید

چنانچه گفته شده است که خانه تکانی مخصوص عید است اما بزرگترین اشتباه همین است زیرا که باید از مدتها قبل برای آن برنامه ریزی کرد و تمام کارها را در طول سال انجام داد.

این روزها افراد کمی وجود دارد که تمام روز را در خانه باشند و به تمیز کردن خانه بپردازند یعنی تایم خود را صرف کارهای دیگری میکنند اما بهترین روش همان برنامه ریزی است.

اما چنین هم نخواهد ماند میتوان بدون نگرانی خانه ی تمیز داشت.

کارهای دیگری نیز به غیر از تمیز کردن خانه وجود دارد مانند، خریدن شیرینی و شربت و میوه و یا تهیه ی کادو برای افراد…… که باید قبل از شب عید به آنها توجه داشت.

خب بهتر است فکر آن را هم کنید که چگونه برای خانه تکانی تایم خود را در میان بگذاریم!؟”در اصل بهتر است در مدت زمان زیادی این کار را انجام دهیم تا برای تغییرات خانه و یا دکوراسیون زمان بیشتری داشته باشیم و بیشتر به نظافت خانه پی ببریم.

بهتر است یک فهرست داشته باشید تا هر از گاهی آن را مشاهده کنید و برای خود مرور کنید که چه کار های را باید انجام دهید. و بهتر است کارها را بر اساسی بچینید  سریع به راحتی بتوانید یک اتاق را به اتمام برسانید.

داشتن یک فهرست و تیک زدن آن بعد از انجام هر کاری حس لذت بخشی را به شما میبخشد که کارهایتان را با کمال و تمام انجام داده اید.

همچنین بهتر است تمام کارهای خانه را به تنهایی به عهده نگیرید زیرا که این عید تنها مختص شما نیست و میتوانید از فرزندان و همسر خود نیز کمک بگیرید و کارهای سنگین را به همسر خود اختصاص دهید مثلا میتوانید با سپردن تمیز کردن رو تختی و یا جمع کردن لباس ها را به فرزندان خود بسپارید چرا که این کار حتی باعث مسئولیت پذیری آنها نیز میشود.

بهترین روش برای خانه تکانی این است که در میان کار کردن نیز خوش بگذرانید یعنی در هنگام خانه تکانی برای خود موسیقی بگذارید و به آن گوش دهید یا هر از چند ساعت نیز میتوانید با آهنگ برقصید و یا برای خود چای گرم و شیرینی دلخواه ای کنار بگذارید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*