جلولگیری از لیز خوردن در سالن ورزشی

چگونه از لیز خوردن در زمین های ورزشی جلو گیری کنیم؟(به خصوص زمین والیبال و بسکتبال)

امروزه یکی از مشکلاتی که بین بازی های توپی رایج است به خصوص والیبال و بسکتبال لیز خوردن هنگام بازی است که میتواند به ما آسیب جسمی خطر ناکی نیز وارد کند در رشته ورزشی بسکتبال بازیکنان زیادی دچار آسیب جدی از نقطه لگن و زانو هایشان شده اند که این امر بسیار انسان را آزرده خاطر میکند.
یکی از عواملی که در این عامل بسیار موثر است داشتن کتونی مناسب است که زیره اش باید شیار هایی از عرض داشته باشد تا مانند یک ترمز گیر عمل کند قیمت این کتونی ها کمی از قیمت کتونی های معمولی بالاتر است ولی کیفیتش بسیار خوبش هم پای شما را بیمار نمیکند و هم باعث جلو گیری از خطرات احتمالی در هنگام ورزش می شود.کتونی خوب باعث می شود تا از آسیب رسیدن به کمد جلو گیری شود و زانو هارا دچار ساییدگی نکند.
ولی کسانی که توانایی خریدن کتونی مناسب را ندارند میتوانند کف کتونی خودرا نوشیدنی چسبنده بزنند مانند نوشابه های گاز دار،آبمیوه و …)یکی دیگر از این محصولات که هزینه بسیار کمی دارد آب قند غلیظ است که با غلظت زیادش باعث چسبندگی بیشتر می شود و از همه محصولات تاثیر بیشتری دارد.
یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهیم اهمیت ندادن به زمین بازی است یعنی هی ذهن خورا در گیر لیز بودن زمین نکنیم و تمام تمرکز خودرا روی بازی بگذاریم تا از استرس و اضطراب نیز جلو گیری شود .وقتی شما وارد مکانی می شوید تا در آنجا مسابقه دهید اصلا به چیزی به جز بازی فکر نکنید و از هرگونه احساس منفی به خود جلوگیری کنید. مثلا اگر بازی شما در آن روز خوب نبود با خودتان کلنجار ندوید که زمین لیز بود زیرا بهترین بازیکنان حتی در زمین های خاکی هم بهترینند.

نکته:
در هنگام بازی توجه داشته باشید که نوشیدنی که از آن برای ترمز گیر کتونیتان استفاده کرده اید چسبندگی کافی را داشته باشد تا شمارا در دردسر نیندازد

توجه داشته باشید هنگام خرید، نوشیدنی از قند بالایی بر خورد دار باشد تا چسبندگی کافی را پیداکند

پس از بازی برای تمیز نگه داشتن کتونی های خود کف کتونی را بشویید تا مواد چسبنده از کف آن برود.

هنگام خرید کتونی مناسب توجه داشته باشید که کتونی منتخب منبع مشخصی داشته باشد و از کسانی که از شما در این کار بیشتر مهارت دارند کمک بگیرید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*