جوش سر سفید و درمان آن

جوش سر سفید هنگامی که سلول های مرده پوست ، سبوم (روغن) و خاک منافذ پوست شما را مسدود می کند ، ایجاد می شود. برخلاف جوش های سرسیاه ، که می توانند به بیرون رانده شوند ، جوش های سر سفید در داخل منافذ بسته می شوند. این می تواند درمان را کمی دشوارتر کند.
درمان های طبیعی
درمان های طبیعی به عنوان درمان های جایگزین پوستی در حال افزایش محبوبیت هستند. اگرچه اصطلاح “طبیعی” امیدوار کننده به نظر می رسد ، اما نکته منفی این روش های درمانی این است که ممکن است از استانداردهای آزمایش یکسانی نگذرند. از موارد زیر با احتیاط استفاده کنید.
کرم ویتامین A
ویتامین A ماده مغذی با خواص آنتی اکسیدانی قوی است. از نظر سلامت پوست ، ویتامین A می تواند قرمزی و التهاب را کاهش دهد و در عین حال رشد سلول سالم را نیز تقویت کند.
برخی از کرم ها که بدون نسخه و در فروشگاه های بهداشت طبیعی به فروش می رسند ، حاوی ویتامین A هستند. این مواد مستقیماً روزی یک یا دو بار روی صورت شما استفاده می شوند. محصولات ویتامین A می توانند باعث قرمزی و حساسیت به آفتاب شوند. هنگام استفاده از این محصولات همیشه باید روزانه ضد آفتاب بزنید.
روغن درخت چای
روغن درخت چای به عنوان یک ضد التهاب طبیعی معرفی می شود. همچنین ممکن است فواید ضد میکروبی داشته باشد. این اثرات بدان معنی است که روغن درخت چای می تواند به از بین بردن جوش های سر سفید کمک کند.
این روغن ممکن است به عنوان عصاره ای که مستقیماً به صورت می زنید در دسترس باشد. برخی از موارد مراقبت از پوست ، مانند پاک کننده ها ، ماسک ها و روش های درمانی لک نیز حاوی روغن درخت چای هستند.
آلوئه ورا
آلوئه ورا یکی دیگر از ترکیبات گیاهی است. آلوئه ورا مانند روغن درخت چای به عنوان عصاره یا محصولات مراقبت از پوست OTC در دسترس است و بسیار مفید است.
درمان جوش های سر سفید و سایر انواع آکنه اغلب به آزمایش و خطا نیاز دارد. اگر درمان های طبیعی و خانگی نتوانند جوش های سر سفید شما را پاک کنند ، ممکن است درمان های OTC را در نظر بگیرید.
مراقب باشید همه مواد زیر را یکجا استفاده نکنید. استفاده بیش از حد از محصولات آکنه با هم می تواند پوست را خشک کند. صبر در مورد محصولات آکنه OTC نیز مهم است. این تأثیرات درمانی ممکن است ماه ها طول بکشد تا کاملاً اثر بگذارد.
نکات مربوط به مراقبت از پوست
مراقبت از پوست به طور کلی می تواند کمک زیادی به جلوگیری از ایجاد جوش های سر سفید در مرحله اول کند. این نکات را امتحان کنید:
عصر یک بار صورت خود را بشویید. از یک محصول ملایم استفاده کنید .
برای پاکسازی و استحمام از آب ولرم استفاده کنید.
از اسکراب های سخت ، که می توانند باعث تحریک پوست شوند ، خودداری کنید.
فقط در هفته چند بار لایه برداری کنید. این کمک می کند تا از بین بردن پوست مرده که می تواند منافذ پوستی شما را مسدود کند ، خلاص شود ، اما لایه برداری بیش از حد از آن در واقع باعث تحریک بیشتر و مشکلات جوش بیشتر می شود.
از ضد آفتاب مخصوص پوست صورت استفاده کنید. کرم های ضد آفتاب کاملاً منافذ صورت را مسدود می کنند.
موهای خود را مرتباً بشویید ، مخصوصاً اگر موهای بلندی دارید. روغن حاصل از موهای شما می تواند منافذ پوست شما را مسدود کند.
محصولات مو را از صورت دور نگه دارید.
تلفن هوشمند ، روبالشت و عینک آفتابی خود را مرتباً تمیز کنید تا از شر روغن ، آلودگی و باکتری خلاص شوید.
اگر آرایش می کنید ، موارد دیگری وجود دارد که باید به خاطر بسپارید:
هر شب آرایش خود را بشویید.
به دنبال محصولات آرایشی با عنوان “بدون روغن” و “غیر دارویی” باشید. اینها کمتر باعث مسدود شدن منافذ پوست می شوند.
لوازم آرایش قدیمی را بیرون بریزید. کرم ها باید ظرف چند ماه استفاده شوند ، در حالی که پودرها می توانند تا یک سال دوام بیاورند.
از شیشه های آرایش که می توانند باکتری را در خود جای دهند ، خودداری کنید.
برس و اسفنج را بعد از هر بار استفاده بشویید.
کم تر آرایش کنید .

دیدگاه‌ها ۰

*
*