خطرات مواد شوینده

اگر چه میدانستید مواد شوینده چقدر می تواند خطرناک باشد که حتی فکر آن را هم در ذهن خود خطور نمی دادید که بخواهید آنها را باهم مخلوط کنید.

 

حتما سوال های گوناگونی فکر شما را درگیر خود کرده است که از جمله می‌ توان به این سوال اشاره کرد مواد شوینده چه خطراتی می تواند داشته باشد؟ این شوینده ها که بیشتر مورد استفاده ی خانم ها میباشد موجب از بین بردن چربی سطح پوست و رطوبت پوست دست هر فرد می شود و برای افراد می تواند باعث بروز حساسیت شود.

افرادی که به مواد شوینده حساسیت دارند باید از استفاده کردن آن جلوگیری کنند زیرا که مواد شوینده موجب نفوذ در پوست فرد شده و آسیب وارد می کند و بسیار خطرناک است.

وایتکس مواد شوینده ی است که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد در صورتی ک باعث به وجود آمدن حساسیت برای هر فرد می شود و علاوه بر اینکه باعث بروز حساسیت می شود می تواند برای تنفس و ریه ها نیز مضر باشد.

چه خوب است برای مصرف این نوع مواد شوینده از دستکش استفاده کنید و جلوی هر گونه ضرر ها را بگیرید.

اما به نظر می‌ رسد که دستکش پلاستیکی همچنان تاثیری ندارد و چه بهتر است که از دست کش های نخی در زیر آن بر دست کنید.

اما استفاده از شوینده های غلیظ خطرات بدی در پیش دارد و بهتر است از شوینده های غلظت پایین استفاده کنید زیرا که آن ها نیز همان کارایی را دارند.

بیشتر دیده شده که اکثر خانواده ها شوینده ها را به آن بهانه که اگر آنها را قاطی کنیم بهتر باعث تمیز شدن شی می شوند اما این طرز فکر کاملا غلط است چنان چه که با مخلوط شوینده ها مانند وایتکس با جوهر نمک یا…. بسیار خطرناک است و باعث به وجود آمدن بخار می شود که این بخار با ورود به سیستم تنفسی حتی می‌تواند انسان سالم را به خطر بیندازد مثلا افرادی که دارای آسم می باشند باعث بدتر شدن اوضاع آنها میشود یا شاید هم منجر به مرگ.

دیدگاه‌ها ۰

*
*