خواص روغن آرگان

روغن آرگان به طور سنتی هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی برای بهبود سلامت پوست ، مو و ناخن استفاده می شود. این شامل تعدادی از خواص مفید و ویتامین ها است که ترکیبی قدرتمند برای تقویت سلامت پوست تشکیل می دهند.
پوست را مرطوب می کند.
روغن آرگان شاید بیشتر به عنوان مرطوب کننده استفاده شود. به همین دلیل است که اغلب در لوسیون ها ، صابون ها و نرم کننده های مو یافت می شود. می توان آن را به صورت موضعی استفاده کرد و یا به صورت خوراکی با مکمل های روزانه مصرف کرد تا اثر مرطوب کنندگی داشته باشد. این بیشتر به دلیل فراوانی ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است و می تواند به بهبود احتباس آب در پوست کمک کند.
۳٫ تعدادی از بیماری های پوستی را درمان می کند
روغن آرگان حاوی تعداد زیادی از خواص درمانی از جمله خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. هر دو به کاهش علائم در تعدادی از بیماری های مختلف التهابی پوستی مانند پسوریازیس و روزاسه کمک می کنند .
برای دستیابی به بهترین نتیجه ، روغن آرگان خالص را مستقیماً روی لکه های پوستی که از پسوریازیس آسیب دیده استفاده کنید. درمان روزاسه با مصرف مکمل های خوراکی به بهترین وجه ممکن است.
۴٫ آکنه را درمان می کند
آکنه هورمونی اغلب نتیجه سبوم اضافی است که توسط هورمون ها ایجاد می شود. روغن آرگان دارای اثرات ضد سبوم است که می تواند به طور موثری میزان چربی پوست را تنظیم کند. این می تواند به درمان چندین نوع مختلف آکنه کمک کند و چهره ای صاف و آرام را ایجاد کند.
حداقل دو بار در روز روغن آرگان یا کرم های صورت حاوی روغن آرگان را مستقیماً روی پوست خود بمالید. بعد از چهار هفته باید شروع به دیدن نتایج کنید.
۵- عفونت های پوستی را بهبود می بخشد
یکی از کاربردهای سنتی روغن آرگان درمان عفونت های پوستی است. روغن آرگان هر دو خاصیت ضد باکتری و قارچ کش دارد. این قابلیت را برای کمک به درمان و پیشگیری از عفونت های پوستی باکتریایی و قارچی فراهم می کند.
حداقل دو بار در روز روغن آرگان را به صورت موضعی بمالید.
۶٫ بهبود زخم را بهبود می بخشد
آنتی اکسیدان ها به وضوح یک نیروی قدرتمند هستند. از ترکیب قوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین E موجود در روغن آرگان می توان استفاده کردبه زخم و بریدگی کمک می کند تا سریعتر بهبود یابد.
۷٫ درماتیت آتوپیک را تسکین می دهد
درماتیت آتوپیک یک بیماری شایع پوستی است که علائمی مانند خارش و قرمزی پوست دارد. تحقیقات نشان داده است که استفاده از روغن آرگان به صورت موضعی در منطقه آسیب دیده می تواند به درمان علائم کمک کند. ویتامین E و خواص التهابی طبیعی موجود در روغن آرگان می توانند منجر به این اثر تسکین دهنده شوند.
دارای اثرات ضد پیری است:
مدت هاست که روغن آرگان به عنوان یک درمان ضد پیری استفاده می شود.
این مزایا را می توانید با استفاده از روغن آرگان به طور مستقیم بر روی پوست ، مصرف منظم مکمل خوراکی یا هر دو دریافت کنید.
چربی پوست را کاهش می دهد:
برخی از ما به طور طبیعی پوست دیگران روغن کاری می کنیم. کسانی که اغلب این کار را می کنند تا از شر براقیت روغنی که ممکن است ایجاد شود خلاص شوند. به لطف قابلیت های کاهش سبوم روغن آرگان ، می تواند به کاهش سبوم کلی و کاهش چربی پوست کمک کند.
یک مطالعه نشان داد که استفاده از کرم حاوی روغن آرگان در هر روز دو بار باعث کاهش فعالیت چربی و چربی قابل توجه در طی چهار هفته می شود.
از بروز علائم کشیدگی جلوگیری کرده و آنها را کاهش می دهد:
علائم کشش به خصوص در دوران بارداری شایع است اما هرکسی می تواند آنها را تجربه کند. یک کرم آب در روغن حاوی روغن آرگان خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد. این کمک می کند تا از ابتلا به علائم کششی جلوگیری و درمان شود.
حداقل دو بار در روز روغن آرگان را مستقیماً به منطقه آسیب دیده بمالید. این کار را به محض مشکوک شدن به مشاهده یا شروع به دیدن علائم کشش برای بهترین نتیجه انجام دهید.
عوارض جانبی و خطرات
روغن آرگان به طور کلی استفاده از آن برای اکثر افراد بی خطر تلقی می شود. با این حال ، برخی از افراد ممکن است در اثر استفاده از آن ، عوارض جانبی جزئی را تجربه کنند.
در صورت استفاده موضعی ، روغن آرگان ممکن است باعث تحریک پوست شود. این می تواند باعث ایجاد بثورات یا آکنه شود. این ممکن است یک واکنش شایع تر در مورد کسانی باشد که به آلرژی مغز درخت حساسیت دارند. حتی اگر روغن آرگان از یک میوه سنگی حاصل شود ، ممکن است باعث تشدید کسانی شود که چنین حساسیتی دارند. برای جلوگیری از این مسئله ، باید روغن آرگان را روی تکه ای از پوست کوچک و به راحتی پنهان شده آزمایش کنید تا مطمئن شوید که باعث تحریک پوست شما نمی شود.

دیدگاه‌ها ۰

*
*