درمان گودی زیر چشم

علت گودی زیر چشم احتقان خون رسانی دور چشم ،به هم خوردن سیکل های هورمونی، بد خوابی ،استرس،نور شدید آفتاب ،از بین رفتن الیاف کلاژن بر اثر سن و یا استفاده از داروهای حساسیت زااست .

یکی از مشکلات بسیار شایعی که هم خانم ها و هم آقایان با آن در هستند گودی و تیرگی زیر چشم است .

چند ماسک خانگی و طبیعی میتواند موثر باشد .

روغن بادام : قبل از خواب روغن بادام را با انگشت هایتان به آرامی دور چشم هایتان ماساژ دهید و صبح با آب سرد بشویید تاثیر زیادی روی خشکی چشم و حتی از بین بردن پین و چروک دارد .

ماسک خیار : حلقه های از خیار را به مدت ۲۰ دقیقه روی چشم هایتان بگذارید این کار راحت و تاثیر گذاری بالایی دارد .

زرد چوبه و شیر : زرد چوبه را با دو قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید و به آرامی دور چشم هایتان بمالید و پس از ۲۰ دقیقه با آب خنک بشویید .

روغن نارگیل ،ویتامین E:

یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل و یک عدد کپسول ویتامین E و چند قظره اسانس دلخواه ( آویشن ،گلاب و…)خوب مخلوط کنید و هرشب از این ماسک به مدت دوساعت استفاده کنید قبل از خواب و حتما در یخچال نگهداری کنید .

ماسک سیب زمینی : کافی است سیب زمینی را برش دهید و آن را هرروز به صورت خود بمالید .

چای سبز : چای سبز را داخل آب داغ بیاندازید و کمتر از یک دقیقه آن را خارج کنید و سپس آن را در یک کاسه داخل یخچال بگذارید تا کمی خنک شود سپس این چای کیسه ای را به مدت ۵ الی ۱۵ دقیقه روی پلک های خود بگذارید .

عسل و زرد چوبه : عسل و زرد چوبه را باهم مخلوط کنید و این ترکیب را به مدت ۱۰ دقیقه زیر چشم هایتان میگذارید و بعد میشویید .

عسل و سیب زمینی : نصف قاشق مرباخوری عسل و برشی از سیب زمینی را به حالت پوره در بیاورید و زیر چشم خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید .

خیار و سیب زمینی ،عسل و ژل آلوورا: آب خیار و سیب زمینی را بگیرید و بهش عسل و ژل آلوورا اضافه کنید و پس از ۲۰ الی ۵۰ دقیقه با آب سرد بشویید .

 

دیدگاه‌ها ۰

*
*