در روز چقدر آب باید نوشید

بدن شما حدود ۶۰ درصد آب است.

بدن به طور مداوم در طول روز آب خود را از دست می دهد ، بیشتر از طریق ادرار و عرق بلکه همچنین از عملکردهای منظم بدن مانند تنفس. برای جلوگیری از کمبود آب بدن ، باید روزانه مقدار زیادی آب از نوشیدنی و غذا دریافت کنید.

متخصصان بهداشت معمولاً هشت لیوان ۸ اونسی را توصیه می کنند که برابر با حدود ۲ لیتر یا نصف گالن در روز است. این قانون ۸ × ۸ نامیده می شود و به خاطر سپردن آن بسیار آسان است.

با این حال ، برخی از متخصصان بر این باورند که شما باید در طول روز دائماً آب بنوشید ، حتی در زمان تشنگی نیز نمی توانید از آن بنوشید.

چه مقدار آب نیاز دارید؟

میزان آب مورد نیاز شما به موارد زیادی بستگی دارد و از فردی به فرد دیگر متفاوت است

۱۱٫۵ فنجان (۲٫۷ لیتر) در روز برای خانم ها

۱۵٫۵ فنجان (۳٫۷ لیتر) در روز برای آقایان

این شامل مایعات آب ، نوشیدنی هایی مانند چای و آب میوه و مواد غذایی است. شما به طور متوسط ​​۲۰ درصد آب خود را از غذاهایی که می خورید دریافت می کنید.

ممکن است بیش از شخص دیگری به آب نیاز داشته باشید. میزان آب مورد نیاز شما نیز به موارد زیر بستگی دارد:

محل زندگی شما در مناطق گرم ، مرطوب یا خشک به آب بیشتری احتیاج خواهید داشت. اگر در کوهستان یا در ارتفاع زیاد زندگی کنید به آب بیشتری نیز احتیاج خواهید داشت.

رژیم شما اگر مقدار زیادی قهوه و سایر نوشیدنی های حاوی کافئین می نوشید ، ممکن است با ادرار اضافی آب بیشتری از دست دهید. اگر رژیم غذایی شما سرشار از غذاهای شور ، ادویه یا شیرین باشد ، احتمالاً باید آب بیشتری بنوشید . یا اگر مقدار زیادی غذای مرطوب کننده مانند میوه ها و سبزیجات تازه یا پخته شده زیاد آب مصرف نکنید ، آب بیشتری لازم است.

دما یا فصل در ماه های گرم به دلیل تعریق ممکن است به آب بیشتری احتیاج داشته باشید.

محیط شما اگر اوقات بیشتری را در فضای باز زیر آفتاب یا گرمای هوا یا در یک اتاق گرم می گذرانید ، ممکن است سریعتر احساس تشنگی کنید.

چقدر فعال هستید اگر در طول روز فعالیت داشته باشید یا زیاد پیاده روی کنید یا بایستید ، بیش از کسی که پشت میز نشسته است به آب بیشتری احتیاج دارید. اگر ورزش می کنید یا فعالیت شدید انجام می دهید ، برای پوشاندن از دست دادن آب باید بیشتر بنوشید.

سلامتی شما. اگر دچار عفونت یا تب شده اید و یا در اثر استفراغ یا اسهال مایعات خود را از دست داده اید ، باید آب بیشتری بنوشید. اگر شما یک بیماری مانند دیابت دارید ، به آب بیشتری نیز احتیاج خواهید داشت. برخی از داروها مانند داروهای ادرار آور نیز می توانند آب شما را از دست بدهند.

باردار یا شیرده. اگر باردار هستید یا از کودک خود شیر می دهید ، برای هیدراته شدن بدن باید آب اضافی بنوشید. بدن شما کار را برای دو نفر (یا بیشتر) انجام می دهد.

عوامل زیادی بر میزان آب مورد نیاز شما برای سلامتی مانند سلامتی ، فعالیت و محیط تأثیر می گذارد.

آیا مصرف آب بر میزان انرژی و عملکرد مغز تأثیر دارد؟

بسیاری از مردم ادعا می کنند که اگر در طول روز هیدراته نمانید ، سطح انرژی و عملکرد مغز شما آسیب می بیند.

 

 

حتی کم آبی بدن می تواند عملکرد بدنی را کاهش دهد. یک مطالعه بالینی بر روی مردان مسن و سالم گزارش داد که فقط یک درصد از دست دادن آب بدن باعث کاهش قدرت ، قدرت و استقامت عضلات آنها می شود ( ۶ ).

 

از دست دادن ۱ درصد از وزن بدن ممکن است زیاد به نظر نرسد ، اما مقدار قابل توجهی آب برای از دست دادن است. این معمولاً هنگامی اتفاق می افتد که زیاد عرق می کنید یا در یک اتاق بسیار گرم هستید و آب کافی نمی نوشید.

کم آبی خفیف ناشی از ورزش یا گرما می تواند تأثیرات منفی بر عملکرد جسمی و روانی شما بگذارد.

دیدگاه‌ها ۰

*
*