راهنمایی خرید اجاق گاز

مهم ترین وسیله در آشپزخانه اجاق گاز است و باید دقت زیادی در انتخاب آن کرد.

اجاق گاز ها انواع مختلفی دارند اجاق گازی ،الکتریکی،اجاق های بزرگ و قدیمی و اجاق گازهای توکار.

اجاق گاز ها یکی از وسایل پرکاربرد در آشپزخانه است پس بهتر است در هنگام خرید  دقت زیادی به درجه  ی مصرف انرژی ، خرید از یک برند معتبری که مطمئن هستید کیفت بالایی دارند کنید.

 

ارازن ترین انتخاب اجاق گاز ،یک اجاق گاز ساده فردار باشعله های مرکزی است .

 

در شیشه ایی آسان تر شسته می شود و همچنین زمان پخت میتوانید داخل آن را ببینید .

 

اجاق گاز ها از نظر نوع مصرفی  و شکل ظاهری به دودسته تقسیم شده اند برقی و گازی که تنظیم کردن حرارت اجاق هایی که با گاز کار می کنند راحت تر است و حتی مصرف انرژی کمتری نسبت به اجاق های برقی دارد .

 

بهتر است برای اشعله ها با توجه به ابعاد آشپزخانه و کابینت ها و همینطور اعضای خانواده انتخاب کنید .

 

جنس بدنه اجاق گاز ها دو نوع هستند استیل و لعابی در اجاق گاز های تمام استیل رویه و همچنین بدنه آن  از جنس استیل بوده مزیت پوشش استیل طول عمر مفید بیشتر آن و همچنین مقاومت بیشتر در برابر خوردگی و مزیت پوشش لعاب در سهولت بیشتر به هنگام تمیز کردن می باشد .

 

اجاق گاز های جدید دارای سیستم ترموکوپل هستند که در صورت قطع شعله به طور خودکار جریان گاز را نیز قطع می کند این باعث می شود از خطر پخش گاز و همچنین آتیش سوزی جلوگیری مکند بهتر است در خرید گاز علاوه بر شکل ظاهری به نکات ایمنی آن توجه زیادی کنید .

 

فندک اتوماتیک از دیگر امکانات یک اجاق گاز است که با چرخاندن ولوم و فشار به داخل به صورت اتوامتیک روشن می شود ودیگر نیاز به فندک های دستی نیست .

وجود صفحه نمایش برای تعیین زمان و فعال کردن هشدار دهنده اتمام پخت از وژگی های بسیار کاربردی در یک اجاق گاز است .

 

 

 

 

دیدگاه‌ها ۰

*
*