راهنمایی خرید ماشین لباسشویی

خرید ماشین لباسشویی یکی از سخت ترین خریدهاست زیرا مدل های زیادی و برند های مختلفی وجود دارد بنابراین باید قبل از خرید نیاز های اساسی خود را مشخص کنید و توجه کنید چه نوع ماشین لباسشویی با چه امکاناتی می خواهید .

 

اولین نکته ایی که باید به آن توجه کنید ظرفیت و اندازه است که باید دستگاهی را انتخاب کنید که ظرفیت آن متناسب با اعضای خانواده باشد .

اگر تنها هستید یک دستگاه با ظرفیت ۵ کیلو کافی است و اگر بیشتر از سه نفر هستید باید ظرفیت دستگاه بالای ۷ کیلو باشد و در خانوادهایی که تعدادی اعضای خانواده زیاد است خرید دستگاهی با ظرفیت بالای ۹٫۵ امر طبیعی است .

حتما قبل از خرید قسمتی که می خواهید ماشین لباسشویی تان را قرار دهید انتخاب کنید  مثلا اگر می خواهید ماشین لباسشویی انتخاب کنید که درب آن از بالا باز می شود حتما توجه داشته باشید که پیشخوان یا کابینت مانع از باز شدن درآن نشود.

و همچنین اکثر ماشین لباسشویی ها ۲۷ اینچی هستند که برای نصب درست آن ۶ اینچ فضا در پشت آن لازم است.

 

ماشین لباسشویی ها در دو نوع هستند در از بالا، و درب از جلو

ماشین لباسشویی درب از بالا :

این نوع دستگاه درب خروج و ورود لباس ها در قسمت بالایی دستگاه قرار دارد و معلمولا کلید های کنترل نیز روی پنل بالایی قرار دارد اما برخی از مدل ها هم هستند که این کلید ها در جلوی دستگاه قرار داردند .

و مزایا های ماشین لباسشویی درب از بالا این است که نیاز نیست برای ورود و خروج لباس ها خم شوید و اگر مدل های بازدهی بالا تهیه کنید ضمن مطلوب بودن تمیزی آب و انرژی کمتری نیز مصرف می کنند .

 

ماشین لباسشویی در از جلو :

درب خروج و ورود لباس ها در قسمت جلو دستگاه قرار دارد  و همچین کلید های کنترل این مدل ها در جلوی دستگاه تعبیه شده این نوع دستگاه میزان بیشتری از لباس هارا با مصرف انرژی کمتری نسبت به ماشین لباسشویی درب از بالا شست وشو می کند .

در این مدل برخلاف مدل های درب از بالا نیازی نیست که محفظه مملو از آب باشد  بلکه آب گیری در پند مرحله و متناسب با نیاز صورت می گیرد و همچنین امکان قرار دادن لباس های بیشتری وجود دارد.

عملکرد خشک کردن در دستگاه های درب از جلو بستگی به تعداد دور در دقیقه ی آن ها دارد .

 

 

اتوماتیک : در ماشین لباسشویی های اتوماتیک فقط کافیست آب و برق دستگاه را وصل کنید و پودر رخت شویی را اضافه کنید و دستگاه را تنظیم کنید و شست و شو به صورت خودکار انجام می گیرد و همچنین در این دستگاه روند شست و شو ،تخلیه ، آب گیری بسته به نیاز صورت می گیرد .

نیمه اتوماتیک : در ماشین لباسشویی های نیمه اتوماتیک شما باید شخصا آب را اضافه کنید و  اگر شما در منطقه ایی زندگی می کنید که با کمبود آب مواجه هستید  ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک خریداری کنید زیرا آب گیری در آن یکبار بوده و نیاز به مداوم به منبع آب ندارد .

 

 

دیدگاه‌ها ۰

*
*