روشی برای داشتن آشپزخانه ی مرتب

برای داشتن آشپزخانه ی مرتب چه کارهایی باید انجام دهین
نظم و انضباط در هر زمینه ای باعث بهبود عملکرد می شود و باعث آسایش و راحتی خود فرد می شود. خانه محل استراحت و آسایش است که باید در تمام قسمت های آن نظم و نظافت اجرا شود. آشپزخانه، قلب خانه است و قلب اگر درست نتپد بقیه اعضای به درستی کار نمی کنند و مختل می شوند. اعضای خانه روزانه در قلب خانه جمع می شوند و غذا میل می کنند و خانم خانه ساعت های زیادی را در آشپزخانه سپری می کند. اما برای اینکه قلب تپنده ی خانه همیشه مرتب و منظم و دور از هرگونه شلوغی باشد بهتر است چه کارهایی انجام دهیم؟
برای داشتن یک آشپزخانه ی مرتب و منظم از شلوغی های زیاد پرهیز کنید. فضای آشپزخانه، فضای کوچک و محدودی است بهتر است از چیدن وسایل تزیینی روی کابینت و میز خودداری کنید. از نظم دهنده ها استفاده کنید. برای هر فضایی که شلوغ است و نیاز به نظم دهنده دارد بهتر است متناسب با فضای آن قسمت نظم دهنده هایی مانند تقسیم کشو یا سبدهای پلاستیکی استفاده شود تا وسایل مورد نیاز به راحتی در اختیار قرار گیرد و از شلوغی فضا هم جلوگیری می شود.
وسایل آشپزخانه را تفکیک کنید. برای نظم دهی بیشتر می توانید یک کابینت را فقط مختص وسایل برقی کنید و تمام وسایل برقی را در آن قسمت قرار دهید و زمانی که به چنین وسایلی نیاز دارید بدون بهم زدن جاهای دیگر آشپزخانه مستقیما به این قسمت مراجعه کنید و از آن استفاده کنید.
وسایل روزانه و دم دستی که بسیار کاربرد دارند را جایی نزدیک گاز قرار دهید تا دیگر برای دسترسی به آن مجبور نباشید تمام وسایل را زیر و رو کنید و نظم کمدهارو بهم بزنید.
برای اینکه همیشه آشپزخانه ای مرتب داشته باشید به جزییات دقت کنید. آشپزخانه فضایی است با جزییات بسیار کوچک و بزرگ که نباید لحظه ای از جزییات غافل شوید.
بهتر است آشپزخانه را هر روز نظافت کنید و نظافت و شست و شو و جابه جایی وسایل را همان روز انجام دهید و به زمان دیگر موکول نکنید. اگر ظرف های نشسته و وسایل تمییز نشده دارید بهتر است آن را انجام دهید تا فعالیت دیگر با جزئیات دیگر به آن اضافه نشود.
فضای خالی بین کابینت ها را می توانید گیره هایی نصب کنید و لیوان های دم دستی و پرکاربرد را از آن آویزان کنید. بر روی دیوار شلف یا قفسه هایی نصب کنید و قسمتی از وسایل را متناسب با نیاز خود به آنها روی شلف و قفسه جای دهید.
فراموش نکنید آشپزخانه فضایی با جزییات زیاد است و تمام کارهای آشپزخانه را باید روزانه انجام دهید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*