روش هایی برای درس خواندن

بهترین روش های درس خواندن
شروع دوره ی تحصیلی از ۶ سالگی و ادامه ی دوره ی تحصیلی تا زمانی که فرد تمایل داشته باشد برقرار است. دوره های تحصیلی مستلزم درس خواندن و یادگیری مطالب های جدید است که روزانه آموزش داده می شود و در صورت پذیرفته شدن به دوره ی بعد ارتقا پیدا می کند. نکته ای که باید بدان پرداخته شود روش های صحیح و کلیدی درس خواندن است که موفقیت فرد را تضمین می کند و باعث پیشرفت او می شود. بعد از گذراندن دوره ی تحصیلی معین شده، فرد باید خود را برای کنکور آماده کند تا نتیجه ی این همه سال تلاش و یادگیری را با چنین آزمون بزرگی بگیرد. اما برای قبول شدن در این آزمون فرد باید با برنامه ریزی دقیق و روش های درست درس خواندن، قبولی خود را تضمین کند. روش های صحیح یادگیری و درس خواندن اگر درست اجرا شود بی شک نتیجه ای عالی در انتظار فرد خواهد بود. یکی از تفاوت های اصلی کنکور و آزمون های دیگر، حجم مطالب و کتاب های آموزشی است. آزمون های مدرسه بر پایه ی یک کتاب برگزار می شود اما کنکور بر پایه ی انبوهی از کتاب ها است. برای این انبوهی از مطالب فراموش نشوند ابتدا باید پیش خوانی انجام شود. بهتر است تمام مطالب را نکته برداری و طبقه بندی کنید و یا در کلاس های درس مطالب مهم و کلیدی را هایلایت کنید. زمانی که دوره ی تحصیلی را طی می کنید یادداشت برداری کنید اما به صورتی که کوتاه و قابل فهم باشد و نکات طلایی را شامل شود. حال برای فراموش نشدن این مطالب می توانید در کنار مطالعات روزانه ی خود مجددا یادداشت ها را مرور کنید و در زمان کوتاهی شما می توانید انبوهی از مطالب را مرور کنید و ملکه ی ذهن خودتان کنید.
از روش های صحیح درس خواندن، فاصله انداختن بین خواندن مطالب است. زمانی که شروع به درس خواندن می کنید بهتر است بعد از ۴۵ دقیقه خواندن، ۱۵ دقیقه استراحت کنید تا ذهن شما مطالب خوانده شده را ثبت کند و برای خواندن مطالب بعدی آماده گی داشته باشد. اگر در حال خواندن مطلب جدیدی هستید حتما برای یادگیری مطلب جدید بعدی کمی صبر کنید تا ذهن شما بتواند مطالب جدید را پردازش کند.
یکی از اشتباهاتی که ممکن است فرد انجام دهد خواندن یک کتاب درسی به صورت مداوم است. بهتر است برنامه ریزی داشته باشید و یک برنامه ی ماهانه بنویسید و برای هر درسی دو ساعت را در نظر بگیرید و بعد از هر دو ساعت کتاب درسی را تغییر دهید تا ذهن شما به سمت یک درس سوق پیدا نکند.
از دیگر روش های تاثیرگذار روی مطالعه و حافظه ی شما، خواب کافی است. بهتر است ۸ ساعت خواب مفید شبانه داشته باشید تا ذهن شما تقویت شود و تمرکز و درک بهتری پیدا کنید.
یکی از روش های کاربردی برای یادگیری فرمول ها و معادلات که فراموش نشوند و ملکه ی ذهن شما شود، تهیه ی یک دفترچه است. می توانید تمام فرمول های مهم را با یک نمونه مثال داخل دفترچه یادداشت کنید و روزانه آن را مرور کنید تا یا تکرار و مرور در ذهن شما ماندگار شود.

دیدگاه‌ها ۰

*
*