روش های طراحی داخلی کافه

کافه محلی برای ملاقات با دوستان،قهوه خوردن یا کتاب خواندن می باشد علاوه بر کیفیت خوراکی ها طراحی و دکوراسیون خاص و منحصر به فرد اهمیت زیادی در جذب مشتری دارد. باید فضایی یونیک و مدرنی  با استفاده از تم و رنگ های جذاب باشد  تا تصویر خاصی در ذهن مشتریان ایجاد شود و نسبت به رستوران ها گرایش بیشتری به خاص بودن دارند .

 

۱: از تابلوها و اشیا هنری یا طنز گونه در گوشه و کنار محیط استفاده کنید .

۲: از صندلی ها با فرم های متفاوت در عین حال راحت بودن استفاده کنید زیرا مشتری دوست دارد در یک مبل راحت بنشینند و قهوه خود را میل کند .

۳:حتما برای چیدمان به نکاتی مانند رنگ بندی ، نورپردازی مناسب ، نحوه قرار گرفتن چیدمان و مبل ها ، اصول روانشناسی توجه کنید .

۴:نور پردازی خیلی در ظاهر کافه تاثیر گذار است  از چراغ ها با طرح های خاص استفاده کنید  معمولا فضای کافه نور ملایم و لایت است  زیرا افراد دنبال سکوت و مکانی آرامش بخش هستند و نور تاثیر زیادی دارد .

۵:از قدرت رنگ های غافل نشوید و حتما به رنگ ها دقت کنید و کتاب هایی که درباره رانشناسی رنگ ها هستند را مطالعه کنید. برای مثل رنگ آبی این رنگ نشان دهنده آرامش ،سلامت فیزیکی و روانی و یاد آور اعتماد است .

رنگ  صورتی نشانه آرامش بخشی است که بیشتر خانم ها با آن سروکار دارند و مناسب سالن های زیبایی و مشاغل رمانیتک نیز است .

 رنگ قرمز که بسیار مورد توجه قرار دارد و حواس فیزیکی را به شدت تحریک می کند ولی برای کافه ایی که فضایی آرام دارد رنگ قرمز مناسب نیست  .

 

 

دیدگاه‌ها ۰

*
*