روغن خشک برای موها

روغن خشک اصطلاحی است که به هر روغنی گفته می شود که به سرعت روی پوست یا موهای شما خشک شود. برخی از متداول ترین انواع روغن خشک شامل روغن آووکادو ، روغن جوجوبا و روغن انگور است.

روغنهای آووکادو ، کنجد و آفتابگردان از جمله روغنهای خشک متداول هستند.

مزایای احتمالی استفاده از روغن خشک برای موهای شما

خستگی کم رطوبت

خستگی رطوبت صدمه به موهای شما است که در اثر تورم و خشک شدن مکرر ایجاد می شود. برخی از روغن ها با نفوذ به لایه خارجی مو و حمایت از سد رطوبت طبیعی مو ، ممکن است به کاهش خستگی رطوبت کمک کنند.

چربی های اشباع نشده و غیراشباع بهتر از چربی های اشباع نشده در نفوذ به موهای شما هستند. آفتابگردان ، کنجد ، و روغن آووکادو به طور طبیعی سرشار از چربی های اشباع نشده تک هستند.

موهای خود را بدون بافت چرب آبرسانی کنید

روغن های خشک ممکن است با ایجاد یک مهر و موم که مانع از رطوبت داخل موهای شما می شود ، به آبرسانی به موهای شما کمک کند. روغنهای حاوی چربیهای اشباع نشده و اشباع بهتر از روغنهایی که حاوی چربیهای اشباع نشده هستند ، در موهای شما نفوذ کرده و این مانع محافظتی را ایجاد می کنند.

آسیب مو را کاهش دهید

استفاده از روغن به طور منظم به موهای شما ممکن است به روان شدن ساقه های مو کمک کند. این روغن کاری اصطکاک را کاهش می دهد که ممکن است منجر به آسیب مو شود.

موخوره را کم کنید

علت اصلی موخوره اصطکاک بین رشته های مو است. اثرات روانکاری روغن های خشک که اصطکاک را کاهش می دهند نیز ممکن است موخوره را کاهش دهد.

روغن های خشک به طور کلی برای موهای شما بی خطر هستند. اگر به محصولی که روغن از آن تهیه شده است حساسیت دارید ، مانند آووکادو یا تخمه آفتابگردان ، بهتر است از استفاده از این نوع روغن خودداری کنید.

هر زمان که از یک محصول جدید مراقبت از مو استفاده می کنید ، این احتمال وجود دارد که منجر به واکنش آلرژیک در پوست سر شما شود. علائم واکنش آلرژیک شامل موارد زیر است:

خارش

شوره سر

پوست سر خشک

راش

سرخی

تحریک

اولین باری که از روغن خشک روی موهای خود استفاده می کنید ، ممکن است بخواهید آن را در قسمت کوچکی از پوست خود قبل از استفاده روی پوست سر خود بمالید. اگر در عرض ۲۴ ساعت واکنش آلرژیک ایجاد نکنید ، احتمالاً استفاده از آن بی خطر است.

اگر از روغن خشک سنتی استفاده می کنید ، چند قطره بین دستان خود بمالید و سپس دستان خود را از طریق موهای خود عبور دهید. با پخش یک شانه دندان پهن از بین موهای خود کار را به پایان برسانید تا روغن به طور مساوی پخش شود.

بیشتر روغنهای خشک از سبزیجات ، گیاهان و یا دانه هایی تهیه می شوند که حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده مانند اسید لینولئیک هستند.

دیدگاه‌ها ۰

*
*