زمان مصرف درست داروها کی است؟

زمان مصرف درست داروها
زمانی که بیمار می شوید و به پزشک مراجعه می‌ کنید داروهای تجویز شده برای شما هرکدام دارای دستور العمل های خاصی است که باید طبق آن مصرف شود.

همانطور که میدانید داروخانه ها زمان مصرف آن را روی داروها می‌نویسند تا در زمان درست آن مصرف شود.

مصرف داروها در زمان درست خود می توانند تاثیر بیشتری روی بیماری بگذارند.

گروهی از داروها باید قبل از صبحانه مصرف شوند تا تاثیرات بهتری را روی بدن فرد بگذارند.

داروهای فشار خون آن دسته از داروهایی است که بهتر است صبح مصرف شود تا در طول روز بدن شما دارای ثبات و تعادل باشد.

داروهای تیروئید زمانی که با معده ی خالی مصرف می شوند بیشترین تاثیر روی بدن فرد را دارد پس بهتر است بعد از اینکه از خواب برمی خیزید آن را مصرف کنید.

داروهای رفلکس معده و سوزش سر دل نیز باید قبل از خوردن غذا مصرف شود. این داروها وقتی که صبح ها قبل از صبحانه مصرف شوند شروع به فعالیت می کنند و در طول روز می‌ توانید از رفلکس معده در امان باشید.

مکمل های آهن زمانی که ناشتا مصرف می شوند بیشترین تاثیر را دارند و در صورتی که با خوردن آن دچار حالت تهوع می شوید می توانید آن را همراه غذا میل کنید اما جذب آن توسط بدن کاهش پیدا می کند.

بهترین راه برای جذب آهن این است که صبح ها یک لیوان آب پرتقال مصرف کنید تا جذب آهن افزایش پیدا کند.

اما گروهی دیگر از داروها باید بعد از صبحانه مصرف شوند تا بدن بتواند آن را بهتر جذب کند.

داروهای ضد آلرژی و گرفتگی بینی بهتر است بعد از صبحانه مصرف شوند تا در ابتدای روز سینوس های شما پاکسازی شود و در طول روز دچار خارش و حساسیت کمتری شود. به یاد داشته باشید که این داروها نباید هنگام عصر و شب مصرف شوند چرا که بی خوابی را به دنبال دارد.

پروبیوتیک ها را بعد از وعده ی غذایی مصرف کنید تا مواد غذایی داخل معده به این داروها کمک کند که کار خود را بهتر انجام دهند.

زمانی که پروبیوتیک ها با معده ی خالی مصرف شوند اسید معده آنها را نابود می کند و دیگر اثری روی بدن نمی گذارد.

مولی ویتامین ها را بعد از صبحانه مصرف کنید تا جذب بدن شود و در ابتدای روز انرژی زیادی را دریافت کنید.

داروهای کلسترول را بهتر است هنگام شب مصرف کنید چرا که بدن شما بیشترین کلسترول را هنگام شب تولید می کند و با خوردن داروها می توانید آن را پایین بیاورید.

داروهای ضد آرتروز را بهتر است هنگامی که احساس درد می کنید مصرف کنید. اگر احساس درد می کنید تا قبل از رسیدن به اوج درد آن را مصرف کنید تا تاثیر بیشتری برای مهار درد داشته باشد.

داروهایی که باعث التهاب و زخم معده می شوند را همراه بیسکوئیت و یا یک لیوان شیر مصرف کنید. داروهایی چون ایبوپروفن، دیکلوفناک و آسپرین با معده ی خالی مصرف نشوند.

برخی از داروها عوارضی چون استفراغ و تهوع به دنبال دارد که برای جلوگیری از آن بهتر است آن ها را بعد از غذا مصرف کنید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*