زمان مناسب گرفتن کودک از شیر چه موقع است؟

زمان مناسب گرفتن کودک از شیر
شیر مادر برای کودکان بهترین تغذیه است که می تواند کودک را از معرض بیماری ها دور نگه دارد.
شیر مادر به تنهایی مواد غذایی موردنیاز کودک را تامین می‌کند و عاری از هرگونه مسمومیت است.
اما کودک برای همیشه به شیر مادر نیاز دارد و بعد از مدتی باید غذا خوردن را جایگزین آن کند. اما گرفتن کودک از شیرمادر امری است دشوار که نیازمند صبر و حوصله است.
اما بهتر است بدانید که کودک بهتر است تا ۲ سالگی شیر مادر بخورد و اگر بیشتر از ۲ سال یا کمتر از ۲ سال شیر مادر بخورد ممکن است از حالت طبیعی رشد خارج شود.
مادران بهتر است ۲ سال کامل به کودکان خود شیر بدهند و بعد از ۲ سال یک بازه ی زمانی ۴ الی ۶ ماهه را برای کودکان خود در نظر بگیرند، تا در این دوره کودک بتواند به شرایط غذایی جدید خود عادت کند و به سمت خوراکی ها روی آورد.
عده ای بر این باورند که اگر کودک بیشتر از ۲ سال شیر بخورد عقلش کم می شود. اما آنچه که به اشتباه بین مردم بیان شده است چیزی جز خرافات نیست و جنبه ی علمی ندارد.
شیر خوردن کودک بیشتر از ۲ سال باعث می شود نتواند مواد غذایی و خوراکی را به اندازه مصرف کند و در روند رشد کودک اختلالاتی به وجود بیاید.

زمانی که بتوان کودک را در زمان مناسب از شیر گرفت باعث‌ می شود کودک شما استقلال پیدا کند و و از استقلالی که دارد لذت ببرد.
همچنین کودک با دست گرفتن خوراکی و مواد غذایی بهتر می تواند آن را لمس کند و بو بکشد و از خوردن آن لذت بیشتری ببرد.
زمانی که کودک، غذا یا خوراکی در دست بگیرد با لمس کردن آن دیگر بهانه جویی نمی کند و غذا را با میل و اراده ی خود و در اندازه ی موردنیاز مصرف می‌کند.
با خوردن غداهای جامد دستگاه گوارش کودک رشد بیشتری می کند و بدین شکل بدن کودک به غذاهای مغذی بیشتری نیاز پیدا می کند.
برای اینکه کودک خود را از شیر بگیرید زمان مناسبی را انتخاب کنید که از همه ی لحاظ آمادگی برای انجام این کار را داشته باشید.
مادر بهتر است زمانی که استرس کمتری دارد و از شرایط روحی خوبی برخوردار است کودک را از شیر بگیرید. چرا که کودکان در این دوره دچار اضطراب می شوند و نیاز بیشتری به آغوش مادرشان دارند و مادر باید بیشترین زمان را با کودک خود سپری کند.

بهترین زمان برای از شیر گرفتن هنگام شب است. چرا که کودک هنگام شب نیاز کمتری به شیر دارد و می تواند بدون شیر خوردن بخوابد.
کودک را یکباره از شیر نگیرید زیرا در این صورت مادر دچار درد در سینه و ناراحتی روحی می شود. پس بهتر است تعداد دفعات شیردادن به کودک را به آرامی کم کنید.
وعده هایی که کودک کم میخورد یا بدان عادت ندارد را برای شروع گرفتن از شیر شروع کنید و به تدریج تعداد وعده ها را کم کنید تا جاییکه تمام وعده های شیردهی تمام شود.
در طول روز بیشتر وقت را با کودک بگذرانید زیرا کودک با بو و ضربان قلب شما آرام می شود.
بهتر است بیشتر با کودک بازی کنید و او را آغوش بگیرید و با کودک خود صحبت کنید.
برای کودک در طول روز سرگرمی های جدید و متنوع ایجاد کنید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*