شناخت و کاربرد رنگ های پاستیلی

شناخت رنگهای پاستیلی: امروز میخواهیم درباره ی یکی از ترندهای زیبا و جذاب صحبت کنیم تا بتوانیم با آشنایی کامل از این رنگ ها در زندگی روزمره ی خود استفاده کنیم و لذت ببریم، فرقی نمیکند که در چه سن و سالی باشید، و یا چه استفاده ایی میخواهید از این رنگها داشته باشید. این دسته رنگ ها به دلیل ملایمت خاصی که دارند بسیار دلنشین و محبوب هستند و خیلی راحت میتوانید آن ها را در لباس های خود ست کنید و به یک ترکیب زیبا و دلنشین برسید.
شناخت رنگ های پاستیلی: رنگهای پاستیلی در زندگی روزمره ی اطرافمان مثل هایی نظیر شیرموز، شیرتوت فرنگی می باشد، (مانند ترکیب شیر با رنگ های شادی نظیر آبی، قرمز،…. می باشد) در واقع رنگهای پاستیلی، رنگهای شاد با درجه ی ملایمت بالا هستند که آرامش زیادی هم به ما میدهند. رنگ های پاستیلی به ما حس صلح و آرامش میدهند و میتواند یک راه ایجاد آرامش در زندگی پرتنش و شلوغ امروز باشد. حالا قصد داریم با چند کاربرد رنگهای پاستیلی آشنا بشویم.
کاربرد رنگهای پاستیلی در دکوراسیون: از آنجایی رنگ در دکوراسیون تاثیر به سزایی دارد و همینطور استفاده از رنگ مناسب در دکوراسیون و نحوه ی قراردادن عناصر در فضا بر عملکرد روح و روان ما تاثیر گذار می باشد، مهمترین نکته استفاده ی درست رنگ ها در کنار یکدیگر می باشد، شناخت رنگها و مکمل هایشان و نحوه ی قراردادن آنها در کنار یکدیگر کمک بسیار زیادی میتواند به چیدمان ما بکند. باید بتوانید رنگهای مکمل یا متضاد را به درستی در کنار هم قراربدهید، برای مثال یک رنگ لیمویی یا گلبه ایی را میتوانید کنار یک خاکستری با درجه ی رنگی روشن قرار بدهید ، خاکستری باعث میشود تا رنگ اصلی شما جلوه ایی بیشتری پیدا کند و بیشتر در فضا خودنمایی کند، و همینطور باعث ایجاد فضایی مدرن در دکوراسون شما میشود، رنگهایی پاستیلی از آنجایی که از درجه ی سفیدی زیادی برخوردار هستند باعث دلباز تر شدن فضا میشوند، و همینطور به دلیل ظرافتی که دارند میتواند گزینه ی مناسبی برای چیدمان اتاق کودکان به خصوص دخترها باشند.
رنگهای پاستیلی در مد و استایل: این دسته از رنگ ها در مد و فشن هم جذابیتهای خود را دارند به شرطی که بتوانیم از آنها درست و به جا استفاده کنیم، همه ی ما میدانیم که زیاده روی کردن در هر امری نه تنها باعث شلوغی میشود بلکه باعث میشود که زیبایی هم از بین برود. رنگهای پاستیلی به دلیل این که با سفیدی زیادی ترکیب شده اند بیشتر بیشتر به سمت طبع سرد میروند ولی طیف رنگهای قهوه ایی طبع گرمتری دارند، رنگهای طبع سرد بیشتر برای فصل تابستان و پاییز مناسب هستند.( استفاده از یک خاکستری مناسب یا یک سفیدی در لباس پوشیدن همیشه میتواند باعث شدن دیده شدن رنگهای دیگر بشود). رنگ پوست هم تاثیر به سزایی دارد، برای مثال کسانی که رنگ پوست روشن داردن بهتر از تناژهای تیره و یا شادتر استفاده کنند ولی کسانی که رنگ پوست تیره ایی دارند بهتر است از تناژهای کرم و روشن استفاده کنند تا به یک استایل متناسب برسند.

دیدگاه‌ها ۰

*
*