آشنایی با خواص سیاه دانه

آشنایی با سیاه دانه و خواص آن: سیاه دانه از مواد غذایی می باشد که بسیار مقوی است و برای سلامتی بدن مفید به طوری که حتی پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) آن را درمان هر دردی می دانست و به مردم پیشنهاد میکرد که حتماً از آن استفاده کنند.
امروز میخواهیم بدانیم که سیاه دانه دارای چه خواصی است که اینقدر به خوردن آن توصیه میشود.
ور واقع سیاه دانه نوعی ادویه می باشد که طعم ان تلخ است و مطلق به منطقه ی جنوب غربی آسیا است.
چند مورد از فواید سیاه دانه:
۱) کسانی که مشکل سینیوزیت دارند میتوانند هفته ایی یک بار از بخور این گیاه برای بهبود خود استفاده کنند، فقط کافی است مقداری از آن را همرا کمی آب داخل یک ظرف ریخته و اجازه دهید بجوشد و بعد از بخور آن استفاده کنید. این خواص سیاه دانه از گذشته های دور مورد توجه مردم بوده.
البته به غیر از درمان سینوزیت میتواند عطسه را هم از بین ببرد‌.
۲) یکی دیگر از فواید جالبی که بسیار هم به آن اشاره شده است برای بانوانی است که به نوزاد خود شیر میدهند، در صورتی که شیرشان کم است میتوانند از این گیاه برای افزایش شیر خود استفاده کنند. زیرا خاصیت ترشح کننده ایی دارد. در کل مصرف سیاه دانه به بانوان سرد مزاج توصیه میشود‌.

۳) سیاه دانه به دلیل داشتن اسیدهای چربی میتواند از سرطان جلوگیری کند، ولی کسانی که مشکل چربی خون دارند باید از خوردن بیش از حد آن جلوگیری کنند، زیرا میتواند باعث افزایش چربی خون بشود.
علاوه بر درمان سرطان میتواند راه حل مناسبی برای درمان زخم معده باشد، در واقع سیستم ایمنی بدن را افزایش میدهد.

۴) کودکانی که با بیماری صرع درگیری دارند با مصرف ۳ الی ۴ هفته از این ادویه میتوانند میزان تشنج ها را کاهش دهند.

۵) بعضی از افراد از این ادویه برای درد مفاصل و سر درد استفاده میکنند. در واقع میتوانید با استفاده از روغن سیاه دانه محل مورد نظر خود را ماساژ دهید، تا درد مفاصل و مشکلات روماتیسمی را از بین ببرد.
۶) ترکیب سیاه دانه با عسل که بسیار هم معروف می باشد، و از گذشته تا به امروز در طب سنتی مورد استفاده قرار گرفته خواص بسیار زیادی دارد، که مهمترین آنها تقویت سیستم ایمنی بدن است در واقع کسانی که در طول سال دچار سرماخوردگی های پی در پی میشوند میتوانند از این ترکیب مفید و موثر استفاده کنند.
این ترکیب میتواند برای کسامی که از داروهای شیمی درمانی استفاده میکنند نیز موثر باشد، در واقع از تاثیرات منفی داروها بر کلیه جلوگیری میکند، البته فراموش نکنید که نظر پزشک در این باره بسیار مهم می باشد.
از دیگر تاثیرات مثبت این ترکیب مقابله و کاهش افسردگی می باشد، در واقع طبع گرم این ادویه میتواند با بیماری های افسردگی مقابله کند و استرس و اضطراب را کاهش بدهد.

دیدگاه‌ها ۰

*
*