صبحانه ی سالم

[صبحانه ی سالم:صبحانه یکی از مهمترین و ضروری ترین وعده های غذایی است که خوردن آن باعث شادابی و نشاط در صبح ها میشود. به طوری که تحقیقات نشان داده افرادی که همیشه وعده ی صبحانه را میخورند عملکرد مغزشان نسبت به سایر افراد بهتر است .همیشه سعی کنید در این وعده ی غذایی; از نوشیدنی ها و خوردنی های سالم استفاده کنید که باعث بهبود عملکرد مغز و سلامت بهتر جسمانی شما میشود.
صبحانه هایی همانند مربا و عسل به دلیل شیرین بودن باعث شادابی و نشاط میشوند و انرژی خوبی برای انجام فعالیتهای روزانه به شما میدهند. ولی خوردن پنیر در وعده ی صبحانه باعث کسل شدن شما میشود بهتر است پنیر را به همرا گردو میل کنید تا باعث بهبود عملکرد مغز شما شود و همینطور گردو میتواند کمبود آهن در بدن شما را هم جبران کند. افراد زیادی به خوردن گوجه و خیار در صبحانه عادت دارند ولی با این کار احتمال دچار شدن به بیماری ام اس را در بدن خود بالا میبرند زیرا گوجه و خیار هردو سردی هستند و خوردن روزانه ی این ترکیب پیشنهاد نمیشود.
عدسی یکی دیگر از غذاهای سالم برای وعده ی صبحانه می باشد و سرشار از آهن است و میتواند کمبود آهن را جبران کند مخصوصا در بین بانوان(برای این که تاثیر عدسی از بین نرود تا ۲ساعت بعد از خوردن آن نباید چایی بنوشید). بعضی از افراد جوان عادت دارند به جای خوردن یک صبحانه ی سالم و پرانرژی از جایگزین هایی مانند شیرکاکائو و کیک یا نسکافه استفاده کنند که این اصلا برای سلامت جسمانی آنها توصیه نمیشود چون خوردن مکرر شیرکاکائو باعث کم خونی میشود و مواد نگهدارنده ایی که در این خوراکی ها وجود دارند میتواند به سلامت جسمانی ما آسیب برساند‌. شیرگرم و عسل هم از نوشیدنی های مقوی هستند که میتواند جایگزین چای و قهوه در صبحانه باشند.

دیدگاه‌ها ۰

*
*