ضربه به سر کودک

سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید. این می تواند به کاهش ترس کودک کمک کند و به شما کمک کند تا تمرکز کنید تا بتوانید هرگونه آسیب دیدگی را ارزیابی کنید.
هرگونه خونریزی را بررسی کنید. در صورت وجود ، به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه با یک پارچه تمیز یا بانداژ مستقیماً بر روی آسیب فشار وارد کنید.
به دنبال نشانه هایی از تنفس دردناک یا دشوار باشید. اگر کودک شما این علائم را دارد ، منتظر نمانید بلافاصله به اورژانس اطفال مراجعه کنید.
به دنبال جراحات دیگر باشید. اغلب اوقات ، سقوط می تواند باعث آسیب به بیش از یک ناحیه از بدن شود. سقوط جزئی احتمالاً به معنای آسیب دیدگی جزئی مانند خراش ، خراش و برجستگی در مناطق مختلف است ، اما سقوط جدی تر می تواند ترکیبی از آسیب دیدگی سر ، گردن ، کمر یا ستون فقرات ، بریدگی های عمیق یا شکستگی استخوان ها باشد.
کیسه یخ یا بسته سرد را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به مناطق آسیب دیده بمالید. این می تواند به کاهش درد و تورم کمک کند.
علائم و نشانه های یک آسیب جدی مربوط به سقوط را که باید جستجو کرد:
هنگام افتادن کودک ، آسیب های سر ، گردن ، کمر یا ستون فقرات و شکستگی استخوان از جمله آسیب های شایع کودک است که نیاز به مراقبت ویژه دارد . برخی از مهمترین دلایل این آسیب ها عبارتند از: افتادن از وسایل زمین بازی یا ترامپولین ها ، پایین آمدن از پله ها ، یا سقوط از تخت یا مبلمان دیگر.
وقتی این آسیب ها جدی هستند ، بچه ها اغلب به بالاترین سطح مراقبت یا آنچه که اغلب مراقبت از ضربه سطح ۱ نامیده می شود – نیاز دارند. چرا؟ این آسیب ها می توانند پیچیده تر باشند و ممکن است نیاز به مراقبت های تخصصی از چندین متخصص مختلف آسیب های اطفال داشته باشند.
در زیر آسیب های شایع مربوط به سقوط ، علائمی را که باید مراقب آنها باشید ، و در مواردی که به مراقبت های فوری ، مراقبت های اضطراری یا حتی مراقبت های ویژه ترمیمی نیاز است ، پرداخته ایم.
آسیب های سر در کودکان
ضربه مغزی
به دنبال آسیب دیدگی سر ، ضربه مغزی (یا آسیب های مغزی) به طور معمول یک نگرانی بزرگ است. همه می توانند متفاوت بخصوص کودکان خردسال واکنش نشان دهند ، بنابراین برای تشخیص ضربه مغزی ممکن است کمی مشکل باشد. به طور کلی ، برخی از علائم ضربه مغزی در کودکان می تواند شامل یک یا چند مورد زیر باشد:
گیجی یا گمراهی
ناشیانه تر از حرکات معمول است
خواب عمیق تر از حد معمول ، مشکل در بیدار شدن از خواب یا خواب آلودگی شدید
ضعف یا کمبود انرژی در کودکان ۳ ماهه یا بیشتر ممکن است برای مدت طولانی حرکت نکنند یا تمایل به حرکت نشان دهند.
استفراغ.
تغییراتی در رفتار مانند غم ، هیاهو شدید یا گریه که متوقف نخواهد شد که می تواند به ویژه علائم ضربه مغزی در نوزادان و کودکان نوپا باشد
علائم ضربه مغزی اضافی در نوزادان و کودکان نوپا برای جستجوی عبارتند از:
عدم پاسخ به صدا یا لمس شما
ناتوانی در مکیدن بیش از دو بار تغذیه پشت سر هم.
چه زمانی باید کودک خود را برای ضربه مغزی به اورژانس برسانم؟
اگر کودک شما به سر خود اصابت کرد و علائم فوق را تجربه کرد ، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. پزشک کودک شما احتمالاً توصیه می کند که سریعاً به دنبال مراقبت باشید ، شما را به مراجعه به کلینیک ، مراجعه به یک مراقبت فوری یا مراجعه به اورژانس بسته به علائمی که توصیف می کنید ، توصیه می کند.
به طور خاص ، اگر کودک شما تجربه می کند ، به اتاق اورژانس به ویژه یکی از موارد متصل به مرکز آسیب های کودکان مراجعه کنید:
تغییر شکل جمجمه
بیهوشی کوتاه مدت یا طولانی مدت که اغلب به راحتی تشخیص می یابد که در مغز کودکان و بزرگسالان علائم ضربه مغزی وجود دارد ، اما بسیار شایع نیست.
از دست دادن حافظه حادثه.
گریه که متوقف نخواهد شد.
بدتر شدن علائم دیگر مانند گیجی ، استفراغ یا ضعف.
بریدگی های عمیق سر یا صورت کودک شما
اگر کودک شما سقوط کرده و از ناحیه سر یا صورتش برید ، ممکن است خونریزی شدیدی داشته باشد حتی اگر این بریدگی جزئی باشد. این به این دلیل است که رگ های خونی زیادی نزدیک به سطح پوست وجود دارد.
چه زمانی باید کودک خود را برای جراحت در ناحیه سر به اورژانس برسانم؟
به طور کلی ، هر بریدگی قابل توجهی در سر یا صورت کودک شما خصوصاً اگر نزدیک به چشم باشد باید توسط پزشک معالجه شود.

دیدگاه‌ها ۰

*
*