ضررات استفاده ی زیاد از شکر

ضررهای استفاده از شکر
ساختار بدنی انسان و سلامتی انسان در گرو رعایت یک سری قواعد است که باید رعایت شود و نادیده گرفته نشود. امروزه استفاده از شکر در مواد غذایی مدرن بسیار افزایش پیدا کرده است و بدون هیچ محدودیتی در دسترس همه قرار دارد و بدون در نظر گرفتن مضرات آن مورد استقبال قرار گرفته است. شکر تنها ماده ای است که علاوه بر خطرناک بودن، فایده ای هم برای بدن ندارد. اما بهتر است بدانید که شکر چه عوارضی دارد و برای بدن انسان چه ضررهایی به دنبال دارد؟ یکی از واضح ترین ضررهای شکر،خراب کردن دندان هاست. چرا که باعث افزایش و رشد کردن باکتری های دهان می شود و فضای مناسب برای باکتری ها را آماده می کند و در نتیجه باعث خراب شدن دندان می شود. شکر، ماده ای است که هیچ خاصیت و فایده ای ندارد و فقط کالری وارد بدن انسان می کند و باعث بیشتر شدن احساس گرسنگی در فرد می شود و زمانی که توسط بدن دریافت می شود، بدن انسان به دریافت کالری بیشتری نیاز پیدا می کند و در نتیجه فرد بیشتر به خوردن گرایش پیدا می کند و بیشتر می خورد و چاق می شود. شکر اعتیاد آور است و یکی از مشکلاتی که خوردن شکر برای بدن ایجاد می کند، آزاد کردن دوپامین است. شکر روی سوخت و ساز بدن اثر می گذارد و بدن را به سمت بیماری های قلبی می کشاند و مصرف زیاد شکر باعث بالا رفتن تریگلیسیرید و کلسترل شده و در نتیجه همه ی این عوامل باعث بیماری های قلبی می شود. از دیگر ضررهای استفاده از شکر، از کار انداختن سیستم ایمنی بدن است و بعد از خوردن شکر، گلبول های سفید به مدت ۲ تا ۵ ساعت از کار می افتد و بدن برای آلوده شدن به هر ویروسی کاملا آماده است. باید بدانید که شکر باعث بی حوصلگی و آشفتگی می شود و باعث می شود آدرنالین بیشتری در بدن شان ترشح شود. افرادی که شکر مصرف می کنند تمایلی برای ورزش کردن و انجام فعالیت های بدنی ندارند و تصور می کنند اگر شکر استفاده کنند انرژی دریافت می کنند اما بعد از زمان کوتاهی بی حوصله و آشفته تر می شوند.
شکر باعث پیری پوست و آسیب دیدن کلاژن های پوست می شود.افراد با مصرف شکر، کلاژن هایی که باعث جوان ماندن پوست هستند را به تدریج نابود می کنند و باعث به وجود آمدن مشکلاتی مانند چروک و آکنه در پوست خود می شوند و دیگر پوست شفافی نخواهند داشت. یکی دیگر از ضررهای استفاده از شکر، سفید شدن زود هنگام موها و چین و چروک پوست است که در سن پایین اتفاق می افتد. باید بدانید که شکر باعث آرتروز مفاصل می شود و برای افرادی که آرتروز دارند مصرف شکر بسیار خطرناک است و بیماری آنان را تشدید می کند.
بهتر است بدانید که با مصرف شکر به آلزایمر نزدیک می شوید. آلزایمر یکی از بیماری هایی است که امروزه بسیار رایج شده است و افراد زیادی را درگیر خود کرده است و با حواس پرتی هایی کوچک شروع می شود. یکی دیگر از ضررهای استفاده از شکر، پوکی استخوان است. شکر ماده ای است که هیچ ویتامینی ندارد و بدن توانایی هضم آن را ندارد. پس هرچقد خوراکی های شیرین بیشتری استفاده کنید کلسیم بیشتری از استخوان ها خارج می شود و هم چنین کلسیم بیشتری از دندان ها خارج می شود و باعث پوکی و خرابی دندان ها می شود.

دیدگاه‌ها ۰

*
*