طراحی داخلی رستوران ها

 

ظاهر و نمای ، سبک و طراحی  رستوران تاثیر زیادی بر روی مشتریان دارد و علاوه بر  کیفیت غذا دکوراسیون تاثیر زیادی در جذب مشتری دارند .

در رستوران های سبک مدرن میتوانید از رنگ های آبی و خاکستری که باعث روشن تر نشان دادن فضا می شود استفاده کنید. همچنین از اسکسورهای چوبی و سنگ های گران و قیمت ، کفپوش های متنوع ،لیمینت ، سنگ فرش ، نقاشی کردن روی دیوار ها طراح های خاص روی دیوارها ، تابلو های نقاشی  البته باتوجه به نوع سبک درکوراسیون باعث جذاب شدن طراحی داخلی رستوران تان می شود.

نورپردازی نقش مهمی دارد . مثلا در رستوران های  فست فود از نورهای پرانرژی استفاده می کنند. اینکار باعث می شود مشتری سریعتر غذای خود را بخورد و در رستوران های شیک و مجلل از نورهای ملایم استفاده می کنند تا مشتری در حین گفت و گو و استراحت غذای خود را سرو کند. به طور کلی نورها تاثیرزیادی روی مشتری میگذارند و حتما باید با سبک و منوی غذا هماهنگی داشته باشد .

سالن اصلی رستوران دارای آشپرخانه، سرویس بهداشتی ،بخش اداری است .

پذیرش حتما باید در دید مشتریان باشد تا در داخل رستوران دچار سردرگمی نشوند .

پیش خوان باید در مکانی قرار بگیرد که در دید افراد باشد و در رستوران های سلف سرویس نقش پیش خوان بخش مهمی از طراحی است.

بعضی از رستوران ها دارای یک بار نوشیدنی برای مشتریان در حال انتظار هستند. طراحی آن  باید به گونه ایی باشد که سر پیشخدمت بتواند به راحتی سفارش را بگیرد .

سرویس بهداشتی که باید برای خانم ها و آقایان فضایی جدارا در نظر بگیرید و تهویه آن به خوبی انجام شود . نحوه قرار گرفتن سرویس بهداشتی باید به گونه ایی باشد که در معرض دید عموم نباشد .

 

دیدگاه‌ها ۰

*
*