طراحی دکوراسیون محل کار

طراحی دکوراسیون محل کار بسیار مهم است زیرا برروی کار و بالانکه داشتن راندمان کاربسیار تاثیر گذار است. تمرکز و توانایی انجام دادن کارها توسط کارمند به محیط فیزکی اطراف آن بستگی دارد .

صندلی ها

در یک محیط کار صندلی ها  به دلیل نشستن طولانی مدت و هرروز نقش مهمی دارند. مثلا نشستن روی صندلی که نامناسب است بسیار آزاردهند وخسته کننده و  برای سلامت فرد نامناسب است .

حتما به مواردی مانند حمایت صندلی از کمر و ستون فقرات و حفظ سلامت کمر و پشت دقت کنید و حتما از صندلی های ارگونومیک استفاده کنید .

و صندلی انتخاب کنید که که فشار به ستون فقرات را کاهش دهد و از کمر درد جلوگیری کند مانند نرم بودن صندلی و بزرگی نشیمن گاه و….

روشنایی

روشنایی تاثیر زیادی افزایش تمرکز دارد ولی با وجود این اهمیت متاسفانه در طراحی دفتر کار سیسنم روشنایی بیسار کمتر مورد توجه قرار می گیرد. نداشتن سیستم روشنایی مناسب باعث دردو خستگی چشم ها ، ناراحتی ، خستگی ،سردرد و… می شود و مکان هایی که تاریک یا نور خیلی کم دارند باعث افسردگی میشود. به همین دلایل باید به روشنایی و تنظیم آن دقت زیادی کنید .

پنجره های بزرگ

پنجره های بزرگ از نظر روشنایی انتخاب مناسبی است. زیرا نگاه کردن به منظره بیرونی به افراد حس بهتری منتقل می کند و تاثیرات مثبتی روی کارمندان دارد و برای سلامتی چشم ها نیز بسیار اهمیت دارد.  زیرا نگاه کردن به فضایی که بزرگتر از صفحه کامپیوتر از تنبلی چشم ها جلوگیری می کند .

چیدمان

بهم ریختی باعث کلافگی و و از بین بردن دقت و تمرکز می شود به همین دلیل نظم و تمیزی بسیار اهمیت دارد بنابراین باید فضایی کافی برای آرشیو بندی و قرار دادن پروند ها وجود داشته باشد .

دیدگاه‌ها ۰

*
*