طرزتهیه ی کیک شکلاتی آسان

طرز تهیه کیک شکلاتی :
کره و شکر :به میزان لازم(به جای کره میتوان از روغن هم استفاده کرد)
۲ عدد تخم مرغ
۲قاشق چایخوری بکینپودر
آرد :به میزان لازم
شکلات آب شده:به میزان لازم
خامه شکلاتی:به میزان لازم

کره وشکر را باهم مخلوط میکنیم تا رقیق شود سپس دو عدد تخم مرغ را اضافه میکنیم و کاملا باهم ،هم میزنیم، دوقاشق بکینپودر را اضافه میکنیم، سپس آرد را کم کم اضافه میکنیم و کاملا هم میزنیم تا آرد گوله گوله نشود.شکلات آب شده را به مقدار دلخواه اضافه میکنیم تا شکلات داغ است آن را اضافه کنید.مایع کیک را به داخل سینی فر میریزیم و به مدت ۵۵دقیقه با دما ۱۸۰ درجه ۲۵ دقیقه اول در فردا باز بگذارید تا روی کیک خمیر نشود.
پس از پختن کامل کیک میتوانید از شکلات و خامه شکلاتی برای تزئین کیک استفاده کرد .
این کیک وعده ی خوبی برای صبحانه است .
می توانید با قهوه یا چای یا نوشیدنی های دیگری که گرم است آن را سرو کنید.در زمستان بهتر است با نوشیدنی گرم سرو شود.ولی در تابستان با نوشیدنی های خنک بهتر است سرو شود.
این کیک را میتوانید برای میهمانی ها و دور همی های خود استفاده کنید.
شکلات خواص زیادی دارد یکی از خواصش بهتر پمپاژ کردن خون در قلب است و فشار خون را نیز کنترل میکند.بهتر است قبل از انجام دادن فعالیت های سنگین از شکلات استفاده کنید زیرا شکلات منبع انرژی است.
یکی از خواص کره نرم کردن گلو و معده در زمان سرما خوردگی است ‌و باعث از بین بردن عفونت های سر نیز میشود و همچنین دارای ویتامین Dاست و به پاک کردن روده نیز کمک می کند.
تخم مرغ دارای منابعی چون پروتئین و کلسیم و ویتامین c,و ویتامینeاست که برای بدن ما خواص زیادی دارند.
همانطور که میدانید آرد دارای سبوس است و سبوس به رشد استخوان های کودکان و مقاوم سازی استخوان ها کمک میکند به خصوص استخوان افراد کهنسال که مقاومت پایینی دارند.سبوس دارای همه منابع غذایی مفید است که حافظه را نیز تقویت می کند.

دیدگاه‌ها ۰

*
*