علل سیاهی دور چشم

علل سیاهی دور چشم: سیاهی دور چشم در افراد مختلف دلایل مختلفی دارد، و از آنجایی که پوست این ناحیه از صورت نازکتر و ضعیف تر می باشد رگ های این قسمت از صورت بیشتر دیده میشوند و پوست صورت هم حالت سیاهی به خود میگیرد، سیاهی دور چشم در افراد سالخورده بیشتر دیده میشود زیرا پوستان ضعیف تر و چربی و کلاژن پوست کاهش یافته است و در نتیجه رگ های خونی بیشتر دیده میشوند. اما بهترین روش از بین بردن این سیاهی ها برطرف کردن علت اصلی می باشد.
۱) یکی از شایع ترین این این علل نداشتن خواب کافی و کمبود استراحت است، و همینطور خوردن غذاهای شور و سنگین می باشد در واقع کسانی که استعداد پف و سیاهی دور چشم را دارند باید از خوردن زیاد غذاهای پروتئین دار خودداری کنند.
۲) کم آبی بدن از دیگر دلایل شایع می باشند، زیرا باعث خشکی رگها میشوند و در نتیجه این قسمت از پوستمان به حالت تیرگی در می آید.
۳) مصرف بهش از حد تنباکو و دخانیت باعث ایجاد سیاهی زیر چشم و همینطور چین و چروک میشود.
۴) کم خونی و تغذیه ی نادرست از دیگر عوامل شایع هستند که نتیجه ی آن از طریق پوست صورتمان ظاهر میشود.
۵) اگزما هم میتواند باعث ایجاد سیاهی دور چشم بشود، ولی این مشکل در افرادی رخ میدهد صورتشان هم دچار زخم شده باشد، خارش و سوزش این زخم ها میتواند موجب سیاهی زیر چشم بشود.
۶) نارسایی کلیوی میتواند باعث بشود که عملکرد بدن ضعیف شود، و چشم ها حالت خسته و رنگ پریده به خود بگیرند. ولی اگر علت مشکلات کلیوی باشند باعث میشود که پوست کل صورت تیره تر بنظر برسد.
اما روش هایی برای از بین بردن سیاهی زیر چشم وجود دارد.
۱) روغن نارگیل، جزو روش های آسان و سریع می باشد، شما میتواند ناحیه ی مورد نظر و کل صورت خود را روزی دو مرتبه با این روغن ماساژ دهید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.
۲) خیار هم راه حل مناسبی است زیرا خیار میتواند جریان خون را فعال کند، ابتدا باید خیارها را حلقه حلقه کنید و به مدت ده دقیقه اطراف چشم خود را دورانی ماساژ دهید.
۳) روغن بادام شیرین هم به دلیل این که سرشاز از ویتامینE می باشد میتواند آبرسانی خوبی برای پوست داشته باشد، با چند قطره از این روغن هرشب پوست خود را ماساژ دهید.
۴) استفاده از ژل آلئورا و یا خود گیاه آلئورا هم میتواند موثر باشد زیرا دارای ویتامینE است.
۵) گلاب هم جزو آبرسان ها و کلاژن سازهای موثر برای پوست صورت است، ترکیب گلاب و آب خیار میتواند سیاهی دور چشم را از بین ببرد و پوست را شفاف بکند،( فراموش نکنید که گلاب بهترین پاک کننده ی آرایش هم می باشد).
البته تمامی این روش هایی که گفته شده علاوه بر این که موثر هستند جنبه ی ظاهر سازی دارند، یعنی اگر سیاهی یا پف زیر چشم هایتان به دلایلی مانند بیماری های کلیوی یا کمخونی است، حتماً باید به پزشک مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*