عوارض مصرف آنتی بیوتیک ها

عوارض مصرف آنتی بیوتیک ها: آنتی بیوتیک ها(یا به اصطلاح ساده تره چرک خشک کن ها)از قرص هایی هستند که امروزه در دنیای پزشکی بسیار زیاد مورد توجه قرار گرفته اند، در واقع این نوع از قرص ها برای عفونت های باکتریایی تجویز میشوند زیرا عفونت های باکتریایی بر خلاف عفونت های ویروسی به خودی خود از بین نمیروند و حتماً باید با مصرف قرص از بین بروند در غیر اینصورت مشکل ساز خواهند بود.

اولین آنتی بیوتیکی که به دست بشر ساخته شده پنی سیلین بوده، که هنوز هم کاربردهای بسیار فراوانی دارد.
سعی کنید از این دارو فقط با دستور پزشک مصرف کنید، چون این دارو هم مانند سایر داروها میتواند عوارضی داشته باشد، عوارض این دارو در زنان و مردان یکسان می باشد.
از شایع ترین این عوارض:
اسهال، استفراغ، حالت تهوع، درد شکم، از دست دادن اشتهااست.
در واقع موجب بهم ریختن سیستم گوارشی بدن میشود.
در صورت دیده شدن این علائم پس از مصرف قرص با پزشک خود مشورت کنید.
بعضی از افراد فقط به آمپول پینی سیلین حساسیت دارند، در اینصورت باید به پزشک خود بگویند، این حساسیت به صورت جوش های ریز، خارش، قرمزی، کهیر و ….. می شود.
بانوان باردار در صوتی که لازم است از آنتی بیوتیک استفاده کننده، حتماً باید با پزشک خود مشورت کننده.
چون مصرف خودسرانه میتواند باعث آسیب رسیدن به جنین بشود.
آنتی بیوتیک ها در گونه های مختلفی هستند که پر مصرف ترین آنها آموکسی سیلین است.
تنها پزشک است که میتواند تشخیص دهد چه نوع آنتی بیوتیکی برای شما مناسب است، برای مثال اگر گوش شما عفونت کرده است قرصی که برای آن تجویز میشود، از قرصی که برای عفونت دندان تجویز میشود، متفاوت است و نکته ی دیگری هم که وجود دارد این است که بعضی از افراد به گروهی از دارو ها حساسیت دارند و نباید در مصرف آنها خودسرانه عمل کنند.
مصرف بعضی از آنتی بیوتیک ها به همرا غذا آسیب کمتری به معده میزند، ولی بعضی از آنها باید با شکم خالی خورده شوند.
به همین دلیل است که دستور پزشک معالج مهم است و باید طبق آن داروها را مصرف کنید تا سیستم گوارشیتان آسیب نبیند.
گرچه امروزه مصرف این دارو بسیار افزایش یافته است، ولی اگر از آن به درستی و به جای خود استفاده کنند تاثیرات مثبت خود را خواهد داشت.
در مواقعی که دچار سرماخوردگی شده اید بهتر است اجازه دهید ویروس دوره ی خود را طی کند و از داروهای گیاهی و خانگی استفاده کنید، چون بیشتر افراد با دیدن کمترین علائمی از سرماخوردگی در بدن خود، شروع به مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک میکنند این روند میتواند مشکل ساز باشد.

دیدگاه‌ها ۰

*
*