عوارض کاشت ناخن

کاشت ناخن و عوارض آن: در دنیای امروز کاشتن ناخن جزو روش هایی شده است که خانم ها از آن برای زیباتر جلوه دادن دست ها و ناخن هایشان استفاده میکنند بدون در نظر گرفتن ضررات و مشکلاتی که برایشان به وجود خواهد آورد. اگر ناخن هایتان مشکل دارند بهتر است به جای استفاده از روش کاشتن به یک متخصص پوست و زیبایی مراجعه کنید در این صورت به نتیحه ی بهتر و سالمتری خواهید رسید، زیرا کاشتن ناخن نه تنها مشکلی را حل نمیکند بلکه بدتر هم میکند، یعنی شما با کاشت ناخن فقط ناخن های طبیعی خود را از دید خودتان دور می سازید. شما میتوانید به جای این که برای کاشت ناخن هزینه کنید برای تقویت و زیبایی ناخن های خود هزینه کنید، مصرف مرتب قرص بیوتین یکی از روش های درست و موثر می باشد.
از آنجایی که قبل از کاشت ناخن با سوهان برقی تمام سطح ناخن را میتراشند تا بتوانند ناخن دوم(یا همان ناخن کاشته شده) رابهتر و طبیعی تر جلوه دهند.
مراکزی که حالت کاشت طبیعی تری دارند بیشتر مورد توجه خانم ها قرار میگرند در صورتی که ناخن هایی که حالت طبیعی تری دارند آسیب بیشتری هم به ناخن اصلی شما میرسانند، زیرا قسمت زیادی از ناخن شما از بین رفته و با کوچکترین ضربه ایی به راحتی میشکنند و ناخن اصلی شما هم آسیب می بیند‌.
بعضی از مراکز هم ادعا میکنند که از مواد ژله ایی برای کاشت ناخن استفاده میکنند که آسیب کمتری به ناخن میرساند، ولی این ادعا کاملا غلط است.
عوارض کاشت ناخن:
تغییر رنگ ناخن، التهاب ناخن، اگزمای غیرتماسی، رگه رگه شدن سطح ناخن ها، شل شدن ناخن ها
اگر شما جزو کسانی هستید که اصرار دارید از ناخن کاشته شده استفاده کنید حتماً باید هر ۳ ماه یکبار به ناخن های خود استراحت دهید، چون کاشت ناخن پس از مدتی باعث میشود ناخن اصلی شما مات بشود و حالت اصلی خود را از دست بدهد و حتی ممکن است جهت آن هم تغییر کند. چسب هایی که برای چسباندن و کاشت ناخن استفاده میکنند بعد از مدت کمی باعث از بین رفتن سطح ناخن و ایجاد بیماری های ناخنی و عفونت کردن ناخن میشود، زیرا این چسب ها مانع رسیدن اکسیژن به ناخن ها ی طبیعی شما میشود.
عاوه بر تمامی این موارد کاشت ناخن از نظر پزشکی و عملی تاییدیه ندارد و دلایل زیادی برای این امر وجود دارد، و همینطور از نظر اصول فقهی و شرعی هم مورد قبول دین اسلام نمی باشد، چون مانع رسیدن آب به ناخن و نوک انگشتان میشود، و در کل برای نماز خواندن و غسل کردن مانع است.
مشکلاتی که پس از کاشت ناخن به وجود می آید تا چندین ماه ادامه دارد، یعنی ۶ الی ۱۲ ماه طول میکشد تا ناخن ها به حالت طبیعی خود باز گردنند.

دیدگاه‌ها ۰

*
*