فرش مناسب با خانه

فرش مناسب با فضای خانه:فرش یکی دیگر از اجزای مهم است که باید در هنگام خرید آن متناسب با; فضای داخلی خرید کنیم و فقط طرح و رنگ آن را در نظر نگریم تا به بهترین چیدمان ممکن برسیم.
برای این که یک چیدمان مدرن و شیک داشته باشیم بهتر است کل فضای خانه را فرش نکنیم فاصله ایی برای فرش تا دیوار در نظر بگیریم که هم باعث دلباز ترشدن فضا و هم باعث میشود که فضا بزرگتر به نظربرسد. بهتر است اگر خانه ی شما کوچک است فرش زیر مبل ها نرود چون ممکن است باعث شلوغی شود یا اگر میرود به اندازه ایی باشد که فقط پایه های جلویی مبل روی فرش قراربگیرند سعی کنید عسلی ها و میزهای کوچیک را هم در گوشه ایی قرار دهید و روی فرش نگذارید .اگر رنگ فرش شما روشن است باعث دلباز تر شدن فضا میشود ولی اگر تیره است میتوانید سایر اجزا را روشن در نظربگیرید ‌که فضا خیلی شلوغ نشود این نکته را درباره ی طرح فرش هم در نظربگیرید شما میتوانید فرش اتاق خواب و آشپزخانه را با فرش نشیمن ست کنید ولی این به سلیقه ی شما بستگی دارید برای آشپزخانه هم فرشی در نظربگیرید که خیلی بزرگ نباشد زیرا لازم نیست تمام فضا و زیر وسایل را فرش کنید اگر آشپزخانه ی شما کوچک است میتوانید از یک قالیچه ی کوچک یک متری که باعث زیبایی فضاآشپزخانه هم میشود استفاده کنید البته بعضی ها ترجیح میدهند این کار نکنند ولی اگر فضای آشپزخانه ی شما بزرگ است و میزغذاخوری در آنجا قرار دارد حتما زیر میز و صندلی را فرش کنید طوری که وقتی صندلی ها به عقب کشیده میشوند بازهم زیر آنها فرش باشد.
پیشنهاد میشود فرش اتاق خواب زیر تخت و سایر اجزا مانند میز تحریر نرود در این صورت فرش کوچکتری در نظر گرفته میشود و حتما هزینه ی پایین تری هم خواهد داشت ولی اگر میخواهید فرش زیر تخت قراربگیرید حتما از اطراف به اندازه ۶۰سانتی متر بیرون باشد شما میتوانید برای اتاق خواب از فرش های فانتزی یا رنگ های مکمل در کنار هم استفاده کنید که فضا را دلنشین تر میکند. و نکته ی مهم این که وسایل تزیینی مانند گلدان و کنسول و…. را لازم نیس روی فرش قرار دهید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*