مشکلات تب کردن

تب خطرناک
انسان در طول زندگی خود همیشه نمی تواند سلامت و از بیماری ها در امان باشد. بارها بیماری و وعلائم آن را تجربه کرده اید و در صورت بیمار شدن تمام تلاش خود را برای بهبودی کامل صرف کرده اید.
اما آنچه که باعث می شود افراد از بیماری خود اطلاع یابند علائم آن بیماری است که در بدن فرد ظاهر می شود و علائم می تواند خفیف و شدید باشد و یا شدت پیدا کند.
تب یکی از علائمی است که هنگام بیماری ظاهر می شود و می‌تواند خطرناک باشد. تب، واکنشی است که بدن در برابر بیماری از خود نشان می دهد. زمانی که دمای بدن از مقدار طبیعی بدن بیشتر شود تب در بدن رخ می دهد.
تب نتیجه ی مبارزه ی بدن با بیماری است که گاهی بدین معنی تعبیر می شود که در برابر عفونت های داخلی تب ظاهر می شود.
تب انواع مختلفی دارد و به صورت های مختلف تب در بدن ظاهر می شود. گاهی تب به صورت متوالی و مداوم است که کم کم و در طول زمان بالا می رود و بعد ثابت مانده و با گذشت زمان، افت می کند. بیماری هایی مانند تب مالت و عفونت مجاری بدین شکل است.
نوع دیگری از تب، بدین شکل صورت می گیرد که دمای بدن فرد با سرعت بالا می رود و به سرعت پایین می آید.
نوع دیگری از تب بدین شکل است که تب بدن به صورت مداوم بالا و پایین می شود.
نوع دیگری از تب، عود کننده است که به صورت متوالی در یک دوره ی زمانی عود می کند و بهبود پیدا می کند.
همانطور که گفته شد تب به دلیل بیماری ها به وجود می آید. بیماری های عفونی مانند آنفلوآنزا، سرماخوردگی، کرونا، ایدز، التهاب های معده و مالاریا علائمی چون تب را به همراه دارد.
سرطان هایی مانند سرطان کلیه و سرطان خون بدن بیمار را دچار تب می‌کند.
بیمارانی که دچار التهاب های پوستی مانند آکنه و آبسه هستند در روند بیماری دچار تب می شوند.
مصرف بعضی از داروها دارای عوارض جانبی است و یا قطع بعضی از داروها عوارضی به همراه دارد که این عوارض می تواند به شکل تب ظاهر شود.
تب علاوه بر اینکه می‌ تواند خطرناک و مضر باشد، موثر و مفید نیز خواهد بود.
همانطور که گفته شد تب پاسخ ایمنی بدن است و با بیماری ها مقابله می کند و با بالا رفتن دمای بدن گلبول های سفید بیشتری در بدن تولید می شود. و همچنین باعث می شود پادتن های بیشتری در بدن فرد بیمار تولید و آزاد شود.
در دورانی که آنتی بیوتیک ها اختراع نشده بودند برای اینکه بیمار سلامت خود را به دست بیاورد در بدن بیمار تب ایجاد می کردند.
زمانی که فرد تب می کند همراه با آن لرز هم به سراغش می آید و احساس سرمای شدیدتری به مراتب در بدن بیمار به وجود می آید.
تب بالا نشان دهنده ی یک مشکل در بدن است. زمانی که شما با پاشویه کردن تب را ازبین می برید به اشتباه تصور می کنید تب خاتمه یافته است در صورتی که شما فقط علائم ظاهری را از بین برده اید و ممکن است در صورت عدم پیگیری آسیب های جبران ناپذیری به بدن شما وارد شود.
زمانی که دمای دهانی از ۳۷.۹ بالاتر رود نشانه ی تب است و دمای بالای ۴۰ درجه در بزرگسالان خطرناک است چرا که عملکرد بدن را مختل می کند و در صورتی که تب بدن بالای ۴۴ درجه رود ممکن است فرد فوت کند.
در کودکان درجه های خطرناک تب، متفاوت است. کودکانی که زیر ۳ ماه هستند، تب ۳۸ درجه و بالاتر برایشان خطرناک است.
در کودکانی که ۳ تا ۶ ماهه هستند تب ۳۸.۲ و بالاتر برایشان خطرناک است.
و در کودکانی که بالای ۶ ماه هستند تب ۳۸.۸ و بالاتر برایشان خطرناک است.

دیدگاه‌ها ۰

*
*