نقش نوشابه های گازدار در تغذیه

نوشابه های گازدار
یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها در کل جهان،نوشیدنی های گازدار است که طرفداران بسیار زیادی دارد و عموم مردم با توجه به آگاهی که از ضررها و عوارض ناشی از مصرف آن دارند باز هم روزانه آن را مصرف می کنند و فارغ از هر نگرانی بر طرفدارانش اضافه می شود.
نوشیدنی های گازدار ضررهای زیادی را به بدن می رساند و عوارض آن سلامتی فرد را به خطر می اندازد. افرادی که روزانه نوشیدنی های گازدار مصرف می کنند بدن شان مواد مغذی و سالم که موردنیاز بدن است را دریافت نمی کند و این به خودی خود سیستم ایمنی بدن را پایین می آورد. نوشابه های گازدار کلسیم و منیزیم بدن را می سوزاند و باعث از یین رفتن آن می شود. نوشابه های گازدار همچنین باعث افزایش وزن می شود و عملکرد بدن برای سوخت و ساز را مختل می کند. افرادی که دارای رژیم غذایی هستند و به سراغ نوشابه های رژیمی می روند باید بدانند که این نوشابه های رژیمی خود باعث چاقی و افزایش وزن می شود. زمانی که نوشیدنی های شیرین مصرف می‌ کنید باعث می شود انسولین بیشتری در بدن شما ترشح شود و سوخت و ساز نیز دچار مشکل می شود.
یکی دیگر از مشکلاتی که با مصرف روزانه ی نوشیدنی های گازدار به وجود می آید این است که دچار دیابت می شوید چرا که نوشیدنی های گازدار شامل قندهای فراوانی است که به صورت مایع وارد بدن می شود.
اگر جزو افرادی هستید که همراه با وعده های غذایی نوشیدنی های گازدار مصرف می کنید بهتر است بدانید شما از نوشیدن آب غافل شده اید و بدین شکل بدن دچار کم آبی می شود. با مصرف روزانه ی نوشیدنی های گازدار سلامت بدن و دندان و لثه را به خطر میندازید. نوشیدنی های گازدار باعث می شود روی دندان پلاک هایی به وجود بیاید که پوسیدگی دندان را به همراه دارد. این نوشیدنی ها دارای اسید فسفریک هستند که عاملی مختل کننده برای جذب کلسیم به شمار می آید. عدم دریافت کلسیم در بدن باعث پوکی استخوان، نرمی استخوان و پوسیدگی دندان می شود.
بهتر است توجه داشته باشید که نوشیدنی هاس گازدار داخل بطری های پلاستیکی و آهنی، ماده ی شیمیایی را به درون نوشیدنی انتقال می دهد و وارد بدن می‌ کند و این مواد شیمیایی سیستم دفاعی و ایمنی بدن را ضعیف می کند. ن
وشیدنی های گازدار فاقد ارزش غذایی و مغذی است و هیچ سودی به بدن شما نمی رساند و آسیب های زیادی را به بدن وارد می کند. نوشیدنی های گازدار به دلیل داشتن اسید فسفریک باعث اختلال در عملکرد کلیه می شود و سنگ کلیه را نیز به همراه دارد و همچنین خطر نارسایی کلیوی را تشدید کرده و باعث ابتلا تعداد بیشتری به این بیماری می شود. امروزه بسیاری از افراد برای پایین آوردن کالری دریافتی خود از قندهای مصنوعی استفاده می کنند در صورتی که قندهای مصنوعی عامل اصلی سرطان به حساب می آید و شیرین کننده های مصنوعی برای بدن مضرتر از قند هستند.

دیدگاه‌ها ۰

*
*