نوشیدنی های گرم

نوشیدنی های مناسب فصل زمستان:با تغیر فصل و سرد شدن هوا نه تنها نوع پوشش بلکه زائقه ها نیز تغیر میکند. و همه میل شان به سمت نوشیدنی هم گرم می باشد تا نوشیدنی های خنک .یکی از دمنوش های مناسب این فصل،دمنوش به است که بسیار ساده و لذیذ است.<br>
طرزتهیه:یک عدد به متوسط را خرد کنید(به همراه تخم هایش)درون یک قوری یا کتری مناسب بریزید و به مقدار لازم هم آب بریزید روی شعله ی گاز قرار دهید تا جوش بیاید،البته استفاده از چند هل کوچک و چوب دارچین طعم و مزه ی بهتری به دمنوش شما میدهد(البته دارچین جزو گرمی جات است و برای فصل زمستان مناسب است بخصوص برای افرادی که تب سرد دارند).همینطور میتوانید در صورت تمایل از چند قطره آبلیمو هم استفاده کنید.
شیرکاکائو و شیر قهوه نیز یکی دیگر از نوشیدنی های مناسب این فصل هستند چون نسب به نوشیدنی های دیگر تب گرمتری دارند.<br>
چایی; دارچین نیز به شدت توصیه میشود،زیرا دارچین جزو ادویه جاتی است که تب گرمی دارد.
دمنوش های پونه و آویشن هم برای فصل زمستان مناسب است،زیرا جزو گیاهانی است که برای سرماخوردگی هم توصیه میشود،این دمتوش حتما باید به همراه نبات و یا شکر سرو شود. چون در غیر این صورت باعث افت فشار میشود و ممکن است دچار سرگیجه یا سردرد شوید.
شیرگرم به همراه عسل نیز برای صبحانه یا میان وعده به شدت توصیه میشود چون عسل علاوه برخاصیتی که دارد خود نوعی گرمی است و میتواند تغذیه ی مناسب باشد.امیدوارم با نکات گفته شده بتوانید تغذیه ی مناسبی برای خود و اطرافیانتان به ارمغان بیاورید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*