نکاتی در رابطه با روغن حیوانی

آشنایی با روغن حیوانی: روغن حیوانی یکی از روغن هایی پرچربی است که به طور طبیعی از چربی گاو و گوسفند و بز به دست می آید. و میتواند مشکلاتی برای سلامتی کسانی ایجاد کند که دارای بیماری های قلبی و عروقی و یا افرادی که اضافه وزن دارند (کسانی که اضافه وزن دارند بهتر است کره را از برنامه ی غذایی خود حذف کنند) به وجود بیاورد پس در مصرف این روغن باید دقت کنید چون مصرف زیادی باعث میشود تاثیرات منفی آن را مشاهده کنید. البته این روغن خواص بی شماری هم برای سلامتی بدن دارد.،
روغن دنبه به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد مغذی باعث میشود سیستم ایمنی بدن قوی بشود و در مقابل بیشتر بیماری ها بدن بتواند به راحتی مقاومت کند، در واقع اسیدهای چربی در این روغن توسط کبود جذب میشوند و به ما انرژی میدهند تا بتوانیم به فعالیتهای روزانه ی خود ادامه بدهیم.
از دیگر خواص مهم و قابل توجه روغن های حیوانی در درمان شکستگی استخوان است، که میتوانید آن را به دو صورت مصرف کنید:
۱) آن را به صورت موضعی روی محل شکستگی استخوان قرار دهید.
۲) یا میتوانید مانند همیشه آن را به صورت خوراکی در غذاهای خود مصرف کنید.
روغن دنبه میتواند باعث شفافیت پوست صورت و از بین بردن تیرگی ها هم بشود، میتوانید با مقداری از این روغن صورت خود را به حالت دورانی ماساژ دهید.
از دیگر خواص جالب و قابل توجه این روغن این است که مانند روغن های صنعتی باعث چاق شدن نمیشود بلکه باعث لاغر شدن هم میشود(چربی های دور شکم را از بین می برد) و طبع گرمی دارد.
ولی از آنجایی که مصرف روزانه ی این روغن میتواند باعث ایجاد مشکلات قلبی و عروقی، فشارخون، چربی خون بشود، بهتر است از این روغن برای مصرف روزانه ی خود استفاده نکنید و به جای آن از روغن های گیاهی دیگری بهره ببرید، بعضی از روغن های گیاهی مانند آفتاب گردان، کانولا، زیتون میتواند جایگزین مناسبی برای روغن حیوانی باشد.
یکی دیگر از کاربرد های روغن حیوانی در جهت از بین بردن یبوست است، در واقع در کشور هندوستان از این روغن خیلی استفاده میکنند.
علاوه بر این موارد گفته شده این روغن میتواند برای سرفه هم درمان خوب و موثری باشد، کافی است یک تکه از چوب دارچین را در این روغن سرخ کنید و بعد اجازه دهید تا خنک بشود و سریع آن را قورت بدید.
روش نگهداری روغن حیوانی:
شما میتوانید این روغن را به مدت ۱ الی ۲ ماده در دمای اتاق نگهدارید، ولی در بخچال به مدت ۳ ماه ماندگاری دارد، در آن محکم ببندید که آب به داخل آن نرود.

دیدگاه‌ها ۰

*
*