نکات طراحی اتاق خواب کوچک

اتاق خواب یکی از مهم ترین فضاهایی است که از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا انسان یک سوم عمر خود را در خواب سپری می کند بنابراین اتاق خواب باید بگونه ایی باشد تا فرد احساس آرامش و راحتی کند .

اگر اتاق خواب منزل شما کوچک است و فکر می کنید طراحی های شیک و کاربردی برای اتاق خواب های بزرگ است کاملا در اشتباهید زیرا می توانید با رعایت کردن چند اصول طراحی دکوراسیون اتاق خواب خود را به فضای مدرن زیبا و شیک تبدیل کنید .

برای خرید وسایلی مانند فرش ، پرده و تخت و … حتما با توجه به ابعاد اتاق خوابتان انتخاب کنید تا فضای کافی برای قرار دادن دیگر وسایل ها نیز داشته باشد  .

 

اولین نکته برای زیبایی اتاق خواب تان استفاده از گیاهان است ، گیاهان فضایی آرامش بخی را به وجود می آورند استفاده از چندگلدان کوچک با گیاهان کم حجم  زیبایی اتاق خواب شما چند برابر می کند .

می توانید از قفسه ها یا شلف های دیواری بجای میز آرایش و دراور های بزرگ استفاده کنید این قفسه ها هیچگونه فضایی را اشغال نمی کنند که بهتر است روی دیوار تخت نصب کنید تا دیوارتان خالی نباشد درون این قفسه ها می توانید کتاب، وسایل تزئیینی ف قاب عکس و …. قرار دهید .

برای انتخاب تخت خواب ، تخت خواب های فلزی و فرفرژه مناسب هستند زیرا فضای کمتری نسبت به تخت خواب چوبی و ام دی اف اشغال می کنند و مناسب اتاق خواب های کوچک هستند البته مبل های تختخواب شو یا تخت خواب های تاشو انتخاب های دیگری هستند که برای اتاق خواب های کوچک مناسب هستند .

برای  رنگ اتاق خواب بهتر است از رنگ های ملایم استفاده کنید رنگ های ملایم فضایی آرامش بخشی را به وجود می آورد .

همچنین رنگ های روشن باعث بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق خواب شما می شود و هرگز رنگ تیره برای اتاق خواب مناسب نیست بخصوص اتاق خواب های کوچک.

نورپردازی دیوار و اتاق خواب در جذابیت زیبایی دکوراسیون اتاق خواب شما نقش اساسی دارد .

نوپردازی تاثیر بسیار زیادی روی محیط و همچنین انسان دارد نورپردازی مناسب فضایی آرامش بخش و زیبایی را به وجود می آورد و باید مطابق با میل شما وسلیقه شما انجام شود .

 

 

دیدگاه‌ها ۰

*
*