نکات مهم طراحی مداد رنگی

نکات مهم طراحی با مداد رنگی:
یکی از شاخه های زیبا طراحی استفاده از تکنیک مدادرنگی می باشد که بسیار لذت بخش است کارهای هنری بیشتری با استفاده از مداد رنگی در کلکسیون ها و موزه ها میبینیمولی در ابتدا یادگیری آن دشوار می باشد در اینجا به چند نکته ی ضروری اشاره میکنیم.
جنس کاغذ:
بهتر است به جای کاغذ از مقواهای مناسب با گرماژ معمولی استفاده شود که یکی از مقواهای موجود و مناسب مداد رنگی در بازار مقوای اشتنباخ می باشد.
البته میتوان از کاغذهای مدادرنگی که در بازار موجود هستند نیز استفاده کرد. غلاوه بر اینها زیر دست مناسب نباید فراموش شود که در این صورت سبب چرک شدن کار میشود از کاغذهای پوستی و کالک نیز میتوان به عنوان زیر دستی استفاده کرد.
مدادرنگی:
مدادرنگی های مناسب مورد استفاده باید به اندازه ی کافی چرب باشند که بتوان به راحتی رنگها را با یک دیگر ترکیب نمود و به نتیجه ی داخواه رسیدلایه هایی که با رنگ های مکمل ایجاد شوند، هر دو رنگ را تیره میکند.

در صورت بیشتر کردن فشار دست بر مداد رنگی، غلظت رنگ بیشتر میشود اما تیره تر نمیشود.

این نکته را هم به یاد داشته باشید که از مشکی به عنوان بالاترین لایه روی هیچ رنگی استفاده نکنید.

برای روشن تر کردن یک رنگ، یک لایه با رنگ روشن تر روی آن ایجاد کنید.

برای تشدید یک رنگ آن را ترکیب کنید.

ایجاد لایه سفید روی هر رنگی، آن را روشن تر، شفاف تر میکند.

یک رنگ را میتوانید با نزدیک ترین رنگ تیره به هان رنگ، تیره تر کنید

.مدادرنگی های چرب که اصطلاحا با نام پلی کرم در بازار به فروش میرسند در مارک ها و قیمتهای مختلف عرضه میشوند.یکی دیگر از عوامل به ثمررسیدن این تکنیک استفاده از تراشهای نوک تیز است.و همینطور استفاده از محو کن سبب چرک شدن و خراب شدن کار میشود.

یکی دیگر از عوامل موفقعیت هنرجویان دیدن بصری آثار خوب می باشد که میتواند در ضمیر ناخودآگاهشان به بهبودیافتن اثر هنری کمک کند البته که همه ی اینها به تمرین و ممارست نیازدارد.و همینطور بهتر است در شروع کاراز طرح های ساده و آثار هنرمندان بزرگ برای طراحی و کپی برداری استفاده شود.

دیدگاه‌ها ۰

*
*