ورزش های مناسب بالاتنه

ورزش های مناسب سینه برای سفت کردن
امروزه تناسب اندام و زیبایی اندام با استقبال زیادی روبرو شده است و عده ی زیادی وقت خود را در باشگاه های تناسب اندام سپری می کنند تا به اندامی ایده آل برسند. تناسب اندام علاوه بر زیبایی باعث سلامت بدن انسان نیز می شود. در واقع با رسیدن به تناسب اندام، سلامت خود را نیز تضمین می کنید. اما برای انجام دادن ورزش های تناسب اندام به طور قطع نیاز به رفتن باشگاه و انجام تمرینات در باشگاه نیست چرا که عده ای وقت کافی یا هزینه ی کافی برای رفتن به باشگاه را ندارند اما می توانند در منزل و با وسایل ابتدایی تمرینات را انجام دهند.
زمانی که در منزل هستید و مشغله های کاری دارید و یا بیشتر زمان خود را صرف گذراندن با فرزند خود می کنید و یا به امور منزل می رسید شاید فکر کنید به هیچ وجه نمی توانید ورزش کنید اما بهتر است بدانید که شما در حین انجام تمام امورات خود می توانید ورزش هم انجام دهید. کافی است روش ها و تمرینات مناسب را یاد بگیرید و به اجرا در آورید.
زمانی که مشغول ظرف شستن هستید می توانید یک کش پهن را دور پاهایتان بیندازید و در حین ظرف شستن ابتدا پای راست را به سمت بیرون کش دهید و بعد از آن پای چپ خود را به این ترتیب کش دهید. اگر مشغول بازی کردن با فرزند خود هستید می توانید فرزند را پشت کمر خود نشانده و حرکت شنا سوئدی انجام دهید. اما برای سفت کردن سینه و خوش فرم شدن آن بایستی کف دست ها را به موازات شانه روی زمین قرار دهید و کمر و گردن خود را صاف نگه دارید و آرنج را خم کنید تا جایی که سینه موازات زمین باشد و باید وزنتان را روی بازوهای خود بیندازید سپس آرنج را صاف کنید و از نو حرکات را تکرار کنید. بهتر است تکنیک شنا را در سه مرحله و ده بار تکرار کنید.
ورزش دیگری که برای عضلات سینه می توانید انجام دهید یک کش را از یک قسمت به جایی محکم وصل کنید و سر دیگر کش را با دست بگیرید و بدون اینکه خم شوید ایستاده یا نشسته قرار بگیرید و کش را به سمت استخوان لگن بکشید تا فشار روس عضله ی سینه وارد شود.
از دیگر ورزش هایی که باعث سفت شدن سینه می شود این است که روی یک توپ بزرگ بخوابید و بدن را صاف نگه دارید و یک وزنه یا دمبل را با دو دست گرفته و بالای سر خود برای چندثانیه نگه دارید و دوباره حرکت را از نو انجام دهید.
برای سفت شدن سینه و جلوگیری از افتادگی سینه می توانید رو به دیوار بایستید و دو دست خود را روی دیوار به موازات شانه قرار دهید و به سمت دیوار رو به جلو فشار بیاورید و دوباره به عقب برگردید.
بهتر است بدانید که می توانید هر روز به مدت ۱۵ دقیقه سینه های خود را به سمت بالا ماساژ دهید این عمل باعث بهتر شدن گردش خون در سینه می شود و سینه را خوش فرم می کند.

دیدگاه‌ها ۰

*
*