ویژگی مسواک و خمیردندان مناسب

مسواک و خمیردندان مناسب چیست؟
دندان ها جزو مهمترین و باارزش ترین دارایی هر انسانی می باشد و مراقبت از این نعمت الهیی بسار مهم است، زیرا در صورت بروز هر گونه مشکلی ممکن است دیگر دندان های ما به حالت اول باز نگردد.
اولین چیزی که در مراقبت از دندانهایمان مهم و ضروری است مسواک زدن درست و انتخاب درست و مناسب مسواک و خمیردندان.
ویژگی های مسواک مناسب:
در خرید یک مسواک خوب و ناسب باید دقت کنید، مسواک مناسب مسواکی است که از سختی و نرمی متناسبی برخوردار باشد برای مثال نه آنقدر سفت و سخت باشد که باعث بشود مینای دندان و لثه ها آسیب ببیند و نه آنقدر فرچه اش نرم باشد که حتی پس از پنج دقیقه مسواک زدن هم دندان ها کاملاً تمیز نشوند.
طول عمر هر مسواکی شش ماه است و ممکن است بعد از این مدت دیگر نتواند به خوبی دندان هایمان را تمیز کند.
یکی از نشانه های خراب شدن مسواک این است که فرم و حالت فرچه تغییر میکند و پرز میدهد، البته یکی دیگر از دلایل خراب شدن مسواک و پرز پرز شدن آن شستشوی زیاد و مکرر با آب داغ است.
از آنجایی که برای داشتن دندان های سالم بعد از هر وعده ی غذایی باید مسواک بزنیم، تا ذرات غذاهایی که خوردیم مابین دندان هایمان نماند، زیرا هرچه تایم بین غذا خوردن و مسواک زدنمان طولانی بشود امکان پوسیدن دندان هم بیشتر میشود، زیرا بزاق دهان ما دارای مقدار زیا ی کلسیم است که باعث میشود ذرات ریز غذا به دندان هایمان بچسبند و کم کم باعث ایجاد پوسیدگی در دندان بشود.
ولی بعضی از ذرات غذا ممکن است حتی با مسواک زدن هم از بین نرود.
و تنها راه حل آن استفاده از نخ دندان باشد، در واقع مسواک و نخ دندان هر دو مکمل یکدیگر هستند و استفاده از این دو در کنار یکدیگر میتواتد موثر و مفید باشد.
در واقع با استفاده از نخ دندان میتوانید قسمتهایی از دندان را تمیز کنید که با استفاده از مسواک نمیتوانید به آن دسترسی پیدا کنید.
در واقع در بسیاری از افراد علت بوی بد دهان ماندن ذرات غذا در میان دندان ها می باشد، این ذرات میتواند موجب بیماری های قلبی و عروقی بشود.
ویژگی خمیردندان مناسب:

در هنگام خرید خمیر دندان باید به چند نکته ی مهم و ضروری دقت کنید، در اکثر خمیردندان ها مواد پاک کننده وجود دارد. مواد پاک کننده باعث تمیز شدن دندان ها میشود.
ولی بعضی از خمیردندان ها هم دارای مقداری مواد ساینده هستند، در صورتی که مواد ساینده ی موجود در این خمیر دندان ها زیاد باشد میتواند به دندان آسیب برساند و به مرور زمان مینای دندان را از بین ببرد.
نوع دیگری از خمیردندان وجود دارد که دارای طعم و بو های مختلف هستند و بیشتر جنبه ی تجاری و تبلیغاتی دارند.
زیرا هیچ عملکرد مثبت دیگری نسبت به سایر خمیردندان ها ندارند، به بیان ساده تری میتوان گفت تاثیر خیلی کمی در جلوگیری از پوسیدگی دندان ها دارند.
و بیشتر مناسب کودکان هستند در واقع از این راه میتوان آنها را به مسواک زدن و مراقبت از دندان از کودکی تشویق کرد.
اوثر خمیردندان های موجود در بازار دارای فلوراید هستند. این دسته از خمیر دندان ها برای همه ی افراد مناسب است به جز کودکان زیر سه سال، چون در صورتی که آن را در هنگام مسواک زدن بخورند، ممکن است به دندان هایشان آسیب برسد و مینای دندانشان درست تشکیل نشود.
نوع دیگری از خمیردندان وجود دارد که برای سفید شدن دندان ها به کار میرود، این دسته از خمیردندان ها باید به مدت چندهفته ی متوالی استفاده بشوند تا تاثیرشان مشخص بشود.
ولی ضرراتی هم دارد، و به دلیل داشتن ماده ی ساینده ی زیاد میتواند به مینای دندان آسیب برساند.

دیدگاه‌ها ۰

*
*