پاک کردن لکه از روی یقه لباس

شاید این اتفاق برای شما هم افتاده باشد که می خواهید به محل کار یا یک قرار ملاقات بروید و ناگهان متوجه رنگ زرد و چرک یقه پیراهن تان میشوید و ممکن است حتی به تازگی آن راشسته باشید .

۱ :از جوش شیرین استفاده کنید :

جوش شیرین یکی از پاک کننده های قدیمی و کاربردی است که همچنان مورده استفاده برخی از افراد قرار می گیرد به منظور پاک کردن لکه زرد یا تعرق روی یقه می توانید مقداری جوش شیرین را با مقداری آب مخلوط کنید تا خمیری شکل شود ، خمیر را با استفاده از یک مسواک نرم و تمیز روی لکه یقه قرار دهید تا جذب پارچه شود سپس پس از مدتی خمیر جوش شیرین را با مقداری آب تمیز کنید و یقه را به خوبی بشویید .

۲ :از لیمو ترش استفاده کنید :

در این روش مقداری لیمو ترش را روی یقه کثیف و زرد بریزید سپس با یک مسواک تمیز و نرم آن را پاک کنید لیمو خاصیت پاک کنندگی دارد و لکه تعریق را به خوبی پاک می کند .

۳ :از شامپو یا مایع ظرف شویی استفاده کنید :

از دیگر کاربردهای شامپو ، مایع ظرف شویی و حتی خمیر دندان می توان به لکه بری لباس ها اشاره کرد چرا که شامپو و مایع ظرف شویی چربی مو و روغن ظرف را پاک می کند در این صورت این دو شوینده  می توانند تاثیر بسزایی در پاک کردن چربی لباس داشته باشند .

۴ :روی یقه پیراهن سرکه سفید بریزید :

سرکه یک ترکیب طبیعی و مناسب لکه بری است شما می توانید لباس سفید خود را با سرکه سفید تمیز و لکه گیری کنید همچنین در صورتی که به مواد شوینده و پاک کننده حساسیت دارید سرکه سفید می تواند جایگزین مناسبی برای تمیز کردن لباس ها باشد .

۵ :از نمک استفاده کنید :

نمک خاصیت پاک کنندگی دارد و در صنعت شستشوی لباس از اهمیت ویژه ای برخوردار است در این صورت مقداری نمک را با آب ولرم محلوط کنید و یقه پیراهن را برای دقایقی در این محلول قراردهید همچنین میتوانید یک اسفنج تمیز را در محلول آب و نمک قرار دهید و آن را روی یقه پیراهن بزنید تا لکه یقه پیراهن پاک شود .

پاک کردن لکه رژلب از روی لباس :

محل لکه دار شده را در آب سر بخیسانید.

یک صابون یا مایغ ظرفشویی ساده (ترجیحا حاوی پاک کننده چربی ) را بر روی پارچه لکه دارشده اعمال نماید .

اجازه دهید لباستان مدتی در شوینده مورد نظر در آب قرار گیرد سپس پارچه را شسته و این روند را از نو تکرار کنید .

در نهایت لباس را به طور معمول و با کمک گرفتن از اطلاعات موجود بر روی برچسب لباس بشویید .

دیدگاه‌ها ۰

*
*