چگونه واژنی سالم داشته باشیم؟

سلامت واژن بخش مهمی از سلامت کلی زنان است. مشکلات واژن می تواند قدرت باروری ، میل به رابطه جنسی و توانایی رسیدن به ارگاسم را تحت تأثیر قرار دهد.
علائم و نشانه های مشکلات واژن چیست؟
در صورت مشاهده موارد زیر با پزشک خود مشورت کنید:
تغییر در رنگ ، بو یا میزان ترشحات واژن
قرمزی یا خارش واژن.
خونریزی واژن بین دوره ها ، بعد از رابطه جنسی یا بعد از یائسگی.
توده یا برآمدگی در واژن شما.
درد هنگام مقاربت.
ممکن است لازم نباشد هر زمان سوزش و ترشحات واژن دارید ، به خصوص اگر در گذشته با عفونت مخمر واژن تشخیص داده شده اید و علائم و نشانه های مشابهی را تجربه می کنید ، به پزشک مراجعه کنید. با این حال ، اگر تصمیم دارید از داروی بدون نسخه استفاده کنید و علائم شما برطرف نشد ، با پزشک خود مشورت کنید.
برای سالم نگه داشتن واژن خود چه کاری می توانم انجام دهم؟
می توانید برای محافظت از سلامت واژن و سلامت کلی خود گام بردارید. مثلا:
مسئولیت جنسی داشته باشید. از کاندوم استفاده کنید یا یک رابطه متقابل یک همسر را با شریکی که عفونت های آمیزشی ندارد ، برقرار کنید. اگر از اسباب بازی های جنسی استفاده می کنید ، پس از هر بار استفاده آنها را تمیز کنید.
واکسن بزنید واکسن ها می توانند شما را در برابر HPV ، ویروس مرتبط با سرطان دهانه رحم و همچنین هپاتیت B یک عفونت جدی کبدی که می تواند از طریق تماس جنسی گسترش یابد ، محافظت کند.
تمرینات کگل را انجام دهید. در صورت افتادگی ، نشت ادرار یا ضعف کف لگن ، تمرینات کگل می تواند به تقویت عضلات کف لگن کمک کند.
داروهای خود را بشناسید. در مورد مصرف دارو و عوارض احتمالی واژن با پزشک خود مشورت کنید.
سیگار نکشید.
گرچه نمی توان از همه مشکلات واژن پیشگیری کرد ، اما معاینات منظم می توانند اطمینان حاصل کنند که مشکلات موثر بر واژن شما در اسرع وقت تشخیص داده می شوند. اجازه ندهید که شرمندگی مانع صحبت شما با پزشک در مورد هرگونه نگرانی در مورد سلامت واژن شود.

دیدگاه‌ها ۰

*
*