گرفتگی عضلات در ورزش

دلایل و راه هایی برای برطرف کردن گرفتگی بدن درورزش:
همه ی کسانی که ورزشکار هستند حداقل دوتا سه بار دچار گرفتگی عضلات شدند که امر خوشایندی نیست ،وقتی قسمتی از بدن دچار گرفتگی میشود هر نوع حرکتی که از آن ناحیه صورت گیرد دچار درد بیشتری می شود .
۱ضعیف بودن عضلات:
وقتی عضلات ضعیف دارید و حرکات سخت انجام می دهید پس از مدت چند ساعت بدنتان در آن ناحیه دچار گرفتگی سختی میشود که معمولا انسان هایی که از این موضوع آگاهی ندارند فکر میکنند که بدنشان آسیب سنگینی دیده است .اگر میخواهید عضلات قوی داشته باشید از شیر زیاد استفاده کنید ودر طول روز ورزش فراموش نشود و هر موقع که در ورزش بدنتان کاملا گرم شد در مرحله ی اول ده دراز و نشست و ده شنا بزنید و در مرحله دوم پانزده تا به همین ترتیب پنج تا پنج تا اضافه کنید (توجه داشته باشید که در مرحله ی بعدی باز از صفر آغاز میشود) تا به عدد سی برسید توجه داشته باشید که خوراک مناسب هم در این امر بسیار مناسب است.
۲-خوب گرم نکردن:
یکی از دلایلی که بدن دچار آسیب و گرفتگی میشود خوب گرم نکردن است شما در حالت عادی شاید بتوانید ۱۰ سانتی متر بپرید ولی هنگامی که گرم هستید میتوانید حدود ۲۰ سانتی متر یا بیشتر بپرید
اگر در حالتی که گرم هستید مچ پایتان پیچ بخورد چیزی احساس نمیکند،و فقط بعد از سرد شدن دچار درد کمی میشوید ولی اگر سرد باشید دچار شکستگی میشود .
۳_خوب سرد نکردن:
همه ی ورزشکاران باید بعد از ورزش با کششی های بدنی، بدن خود را سرد کنند تا ضربان قلب به حالت عادی برگردد،ورزش کاران زیادی بر اثر سکته ی قلبی جان باختند.
برطرف کردن گرفتگی بدن:
اگر دچار گرفتگی شدید به مدت ۱۵ تا ۱۳ دقیقه زیر دوش آب داغ قرار بگیرید تا عضلاتتان گرم و نرم شود و پس از آن تا پنج روز لباس گرم بپوشید تا بدنتان گرم بماند در طول این مدت بدنتان را با روغن زیتون یا آرگان مالش دهید تا عضلاتتان گرم شود .

دیدگاه‌ها ۰

*
*