گیاهان مضر برای حیوانات

گل ها و گیاهان طراوت و زیبایی را به خانه ما می آورند و چشم انداز آن را زیبا می کنند اما در نگهداری برخی از گونه گیاهان در خانه باید دقت کرد زیرا برخی از آنها سمی بوده و برای سلامتی ما و حیوانات ضرر دارد گیاهان یمی اگر در مقادیر زیادی مصرف شوند آسیب واقعی ایجاد می کنند نکته بسیار جالب و مثبت اینجا است که این گیاهان طعم و مزه بسیار تلخی دارند از این رو بچه ها و حیوانات خانگی تمایلی به مصرف زیاد آنها ندارند اگر از زیبایی گیاهانی که سمی هستند خوشتان آمد مراقب را دو چندان کنید .

گل دیفن باخیا :

این گیاه در محیطی کم نور رشد می کند .

و به نیش حشرات مشهور است زیرا اگر مقدار از برگ آن را بچشید حس سوزشی ناشی از نیش حشرات را تجربه می کنید و بعد از سوزش دچار نفخ نیز می شود ،نفخ حاصل از این گیاه آنقدر هست که باعث جلوگیری از ورود هوا به گلو می شود و می تواند برای انسانات و حیوانت خطرناک باشد .

لیلیوم شرقی :

این گیاه برای گربه ها بسیار خطرناک است اگر گربه مقدار کمی از برگ یا هر قسمت از این گیاه را بخورد و کمتر از ۱۸ ساعت مورد درمان قرار نگیرد منجرب به مرگ یا نارسایی کلیوی شود .

گل نرگس :

بسیاری از گیاهان از خانواده پیاز ها همچون سنبل و گل نرگس زرد در فصل بهار اقدام به گل دهی می کنند .

اگر انسان و یا حیوانی از این گیاه مصرف کند دچار مسمومیت می شود خوردن پیاز این گروه از گل ها باعث مشکلات شدید همچون درد معده ،فشار خون بالا،ضربان قلب نامنظم و حتی مرگ می شود .

گل زامیفولیا :

گل زامیفولیا مقاوم در برابر خشکی است و در محیط کم نور درون خانه ها و دفاتر بسیار شگفت انگیز رشد و نمو دارد چون از آن دسته گیاهانی است که برای رشد به نور کمی نیاز دارد این گیاه را دور از کودک و حیوانات خانگی نگه دارید و در موقع تمیز کردن و هرس کردن این گیاه از دستکش استفاده کنید .

 

دیدگاه‌ها ۰

*
*