باید و نبایدهای دوران قاعدگی

قاعدگی چیست؟ چرخه قاعدگی چیست؟
قاعدگی فرآیندی است که در آن رحم خون و بافت را از طریق واژن می ریزد. این یک روند طبیعی و سالم برای دختران و زنان در سن باروری است. در جوامع غربی ، این اغلب “دوره” نامیده می شود. به طور معمول ۲ تا ۵ روز طول می کشد ، اما این به تناسب افراد متفاوت است.
انجام تمرین :
حتی کمترین فعالیت بدنی نیز ممکن است در طول دوره ها احساس خستگی کند اما اگر خستگی اولیه را پشت سر بگذارید ، می فهمید که ورزش هنگام قاعدگی یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای بدن انجام دهید. ورزش درد مفاصل و گرفتگی های دردناک را تسکین می دهد. به علاوه ، احساس شیرین رضایت عرق حتی در خسته کننده ترین هفته ماه نیز به اندازه کافی پیروز است.
اپلاسیون نکنید :
در طی دوره قاعدگی ، تولید استروژن در بدن از بین می رود. این آستانه دردی را که می تواند تحمل کند کاهش می دهد ، و این باعث می شود زمان بدتر برای هر چیز دردناکی وجود داشته باشد. این بدان معناست که اپیلاسیون و همچنین لیزر موهای زائد ، کار دندانپزشکی و انجام تاتو مورد بحث نیست. آن را به هفته آینده فشار دهید.
بهداشت را فراموش نکنید:
مهم است که همیشه در ناحیه واژن بهداشتی داشته باشید ، حتی بیشتر در دوران قاعدگی. علاوه بر تعویض تامپون و دستمال ، محل را مرتباً بشویید ، لباس زیر را مرتب عوض کنید و برای جلوگیری از عفونت ، ناحیه را خشک نگه دارید.
ممکن است احساس کنید اشکالی ندارد که در دوران قاعدگی تسلیم شوید و چیپس و شکلات را بخورید ، اما مطمئن شوید که محدودیت تعیین کرده اید. غذاهای غنی از نمک و شکر ممکن است طعم خوبی داشته باشند اما فقط به نفخ شکم و شدت علائم پریود افزوده می شوند. فقط کمی بخورید نه زیاد.
پد خود را هر سه تا چهار ساعت تغییر دهید (حتی اگر جریان شما زیاد باشد حتی بیشتر) وگرنه احتمال عفونت در ناحیه حساس را افزایش می دهید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*