آشنایی با فواید قارچ و کاشت آن:

آشنایی با فواید قارچ و کاشت آن:
قارچ جزو خوراکی هایی است که دارای فیبر و اسیدهای چرب اشباع نشده است و همینطور کالری پایینی هم دارد، و میتواند برای پوست هم مفید باشد.
(زیرا دارای ویتامین Dمی باشد و این ویتامین میتواند به از بین رفتن آکنه های صورت هم کمک بکند) به همین دلیل در کرم های موضعی و زیبایی هم کاربرد دارند. قارچ ها جزو گیاهانی می باشد که دارای مواد مغذی هستند و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک میکنند.
مصرف قارچ میتواند موجب از بین رفتن چین و چروک های صورت و صاف شدن پوست صورت بشود به دلیل این که قارچ های خوراکی داری اسیدهالورونیک می باشد. عصاره ایی که در قارچ وجود دارد میتواند برای درمان بیماری های پوستی نظیر اگزما موثر باشد.
از آنجایی که قارچ دارای مقدار زیادی آهن می باشد، پس میتواند مشکل کم بود آهن را هم حل کند و درنتیجه کسانی که به دلیل کم خونی با مشکل ریزش مو مواجه هستند، این گیاه خوراکی میتواند راه حل مناسب و خوبی باشد.
علاوه بر این موارد سلنیوم جزو مواردی است که فقط در پروتئین های حیوانی یافت می شود، ولی قارچ جزو گیاهانی است که دارای سلنیوم است و منبع خوبی برای گیاه خوران به حساب می آید، سلنیوم می تواند از شوره ی سر جلوگیری کند، و همچنین ترکیب سلنیوم با روی میتواند از ریزش مو جلوگیری کند.
قارچ میتواند تغذیه ی خوبی برای افراد دیابتی باشد، زیرا دارای پروتئین بالا و چربی کم است و سرشاز از مواد مغذی می باشد، و آنزیم های موجود در قارچ میتواند به شکستن قندها و نشسته ها کمک کند و موجب میشود قند خون افراد به تعادل برسد. آنتی بیوتیک های طبیعی موجود در این گیاه میتواند خطر ابتلا به بیماری های عفونتی که ممکن است در افراد دیابتی به وجود بیاید را کم کند.

ویتامین های موجود در قارچ:
قارچ سرشار از ویتامین هایی نظیر، ویتامینD، ویتامینB1( تنظیم و تقویت سیستم عصبی و عملکرد مغز)، ویتامین B2(تقویت چشمان سالم و تقویت پوست صورت)، ویتامین B3(کمک به کارکرد دستگاه گوارش سالم)، ویتامینB5(کمک به تولید هورمون های بدن)، ویتامینB6(بهبود عملکرد مغز، کنترل و کاهش افسردگی)، ویتامینB9( دارای فولات می باشد)، ویتامینH( نقش موثر در تقویت و سوخت و ساز بدن و تقویت سیستم ایمنی).

روش نگهداری قارچ:
روش نگهداری سالم و صحیح قارچ ها بسیار مهم می باشد، برای این که بتوانید به مدت یک هفته قارچ ها را سالم نگه دارید میتوانید از کیسه ی کاغذی استفاده کنید و آنها را در طبقه ی پایین یخچال قراربدهید. سعی کنید آنها را در دمای اتاق نگذارید، شستن قارچ ها باعث جذب آب آنها میشود و در نتیجه در مدت زمان کمتری پلاسیده میشوند، ولی اگر قصد دارید بیشتر از یک هفته نگه دارید میتوانید آنها را فیریز کنید یا خشک کنید.
این نکته را هم فراموش نکنید که مصرف قارچ علاوه بر نکات مثبتی که دارد مصرف بیش از حد آن ضرراتی هم در پی دارد.

دیدگاه‌ها ۰

*
*