دستان نرمی داشته باش

دست های خود را با لوسیون مرطوب کنید. لوسیون ساده ترین و مهمترین راه برای نرم نگه داشتن دست است. در فروشگاه ، لوسیون در ده ها رایحه و سبک برای رفع نیازهای شخصی شما موجود است.

هر بار که دست ها را شستید ، آنها را مرطوب کنید. بطری های کوچک را در مکان های معمولی اطراف خانه نگه دارید ، بنابراین همیشه مقداری در دست دارید.

دستان خود را با روغن های طبیعی درمان کنید. اگر نمی خواهید لوسیون بخرید ، می توانید از روغن های طبیعی برای مالیدن به دست خود استفاده کنید :

آووکادو

بادام

ژل های آلوئه ورا

نارگیل

کره کاکائو

گل آفتابگردان

زیتون

دستان خود را در زمستان هر چند هفته یکبار حالت دهید. با کاهش دما ، پوست شما آسیب می بیند. اگر در یک منطقه سرد زندگی می کنید ، با یک جفت جوراب قدیمی از یک روش تهویه عمیق استفاده کنید تا دستان شما نرم باشد. ساده و موثر است.

یک جفت جوراب تمیز را در مایکروویو به مدت ۱۵ ثانیه گرم کنید. مقدار زیادی از لوسیون مورد علاقه خود را بر روی پوست خود قرار دهید ، اما آن را به داخل مالش ندهید.

جوراب ها را روی دستان خود بگذارید ، و بگذارید دست هایتان ۱۰-۲۰ دقیقه همه را خیس کنند. جوراب ها را برداشته و به مالیدن لوسیون باقیمانده ادامه دهید.

برای کمک به خشکی پوست می توانید این کار را انجام دهید و یک شب جوراب ها را بگذارید. اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما تمیز کردن جوراب ها معمولاً بهتر از دستکش است.

استفاده از وازلین یا آب لیمو برای خشک کردن پوست برای نرم شدن آن یک درمان خانگی رایج است ، اما به طور کلی هنگام درمان خشکی پوست باید از مصرف هر دو روش جلوگیری کرد ، به جای سایر داروهای مغذی دیگر. هیچکدام از اینها توسط جامعه پزشکی توصیه نمی شود.

وازلین در واقع به عنوان یک مانع رطوبت و نه یک مرطوب کننده عمل می کند. اگرچه در جلوگیری از ایجاد جوش و “قفل شدن رطوبت در داخل” مثر است ، اما مرطوب کننده نیست و خشکی دست را به تنهایی درمان نمی کند.

از صابون های طبیعی و ملایم دست استفاده کنید. شستن منظم دست ها برای بهداشت مناسب مفید است ، اما همچنین می تواند پوست شما را به طور جدی خشک کند. صابون های حساس به پوست و حاوی مواد مرطوب کننده مانند جوجوبا یا روغن زیتون را پیدا کنید که باعث خشک شدن دست و تغذیه آن می شود.

از آب بسیار گرم خودداری کنید. آب بسیار گرم در واقع می تواند پوست شما را بسوزاند و دستان شما را خشک کند.

هنگام شستن ظرف ها از دستکش ظرف استفاده کنید

از ضد آفتاب استفاده کنید. دستان شما به اندازه سایر قسمت های بدن که در معرض آفتاب قرار دارند ، در معرض آسیب های خورشید هستند.

 

دیدگاه‌ها ۰

*
*