از بین بردن رسوب کتری

کتری جزء پر استفاده ترین وسایل در آشپزخانه است  به همین دلیل استفاده طولانی مدت آن باعث رسوب می شود که این رسوبات  ظاهری بد  در سماور و کتری به وجود می آورد .

برای از بین بردن رسوب کتری روش های مختلف زیادی وجود دارد که ما شما را با چند روش آشنا می کنیم .

روش اول :یکم سرکه سفید و آب را داخل کتری بریزید به مدت ۱۵ دقیقه بزارید محلول در کتری یا سمار بجوشد تا رسوبات برطرف شود این راه بسیار موثر است .

روش دوم :چند دانه گوش ماهی ( صدف ) درون کتری قرار دهید صدف آهک موجود در آب را به خودش جذب میکند و مانع جسبیدن رسوبات به دیواره کتری می شود .

روش سوم : از نوشابه برای از بین بردن رسوبات استفاده کنید کمی نوشابه درون کتری  بریزید و بذارید بجوشه سپس کتری را بشویید میبینید تمام رسوبات از بین رفته است.

روش چهارم :اگر رسوبات تازه و لایه های نازک آهکی هستند ابتدا کتری را داغ کنید توجه داشته باشید کتری نباید آنقدر داغ شود زیرا باعث از بین رفتن لحیم داخل آن میشود سپس آب یخ را درون آن بریزید با این روش جرم ها به آرامی از جدار کتری کنده می شود .

روش پنجم : استفاده از چند تیکه قاچ شده لیمو ترش ، لیمو ترش را درون آب کتری ریخته و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بجوشد رسوب کتری به طور کامل کنده میشود .

روش ششم : ابتدا تا خطی که رسوب زده آب بریزید و درون آن سرکه و جوش شیرین بریزید و به  مدت ۱۵ دقیقه روی شعله ملایم قرار دهید تا جوش بیاید سپس با یک اسکاچ ضخیم یا سیم ظرفشویی و مقداری مایع ظرفشوییی کتری را تمیزو بشویید .

 

دیدگاه‌ها ۰

*
*