تا چه اندازه گذشته همسرمان مهم است؟

به احتمال زیاد تجربه ی حسادت به خصوص در روابط عاشقانه را دارید. کاملاً طبیعی است که گهگاه احساس ناامنی یا نگرانی کنید که شریک زندگی شما ممکن است به شخص دیگری علاقه پیدا کند.
اما در مورد ناامنی در مورد اینکه چه کسی در گذشته همسرتان را جذب خود کرده است چه می کنید؟ معلوم شد که نامی برای آن وجود دارد: حسادت بازگشتی. این به حسادت در اطراف روابط قبلی شریک زندگی شما اشاره دارد.
اولین قدم اصلی برای کار کردن با هر احساس دشواری ، پذیرفتن و پذیرش آن است. شاید احساس خیلی خوبی نداشته باشد ، اما حسادت احساسی عادی و معتبر است.
اگر در پذیرش حسادت خود مشکل دارید از خود بپرسید که حس حسادت برای شما واقعاً چیست.
“آیا شما فکر می کنید گذشته آنها چیزی در مورد رابطه شما پیش بینی می کند یا باعث می شود احساس کنید نمی توانید به آنها اعتماد کنید؟ وقتی درک معنای حسادت را پیدا کردید ، می توانید با این ترس روبرو شوید. ”
تجربه حسادت بازگشت به گذشته شما را به شخص بدی تبدیل نمی کند ، اما می تواند احساسات ناخواسته ای را به دنبال داشته باشد. ممکن است در اطراف همسرتان احساس اضطراب ، نگرانی از آینده یا استرس داشته باشید.
نام بردن و پرداختن به این احساسات نیز مهم است. اگر وانمود کنید که آنها وجود ندارند ، ممکن است بدتر شوند.
خودت را جای آنها بگذار
شما عاشق شریک زندگی خود هستید و می خواهید رابطه شما موفقیت آمیز باشد. این تمایل ممکن است حداقل تا حدی در احساسات شما درباره گذشته آنها نقش داشته باشد.
اما به گذشته خود فکر کنید. شما احتمالاً چند شریک قبلی نیز دارید. الان چه احساسی نسبت به آنها دارید؟
جدایی معمولاً به یک دلیل اتفاق می افتد. حتی اگر با کسی که به طور قراردادی جذاب تر از شریک فعلی خود یا کسی هستید که با او رابطه جنسی بهتری برقرار کرده اید ، چیزی کاملاً درست نبود. بنابراین شما حرکت کردید و تصمیم گرفتید با شریک زندگی فعلی خود رابطه برقرار کنید.
به همین ترتیب ، شریک زندگی شما همان انتخاب را برای ماندن در کنار شما انجام می دهد ، هر چه روابط گذشته آنها برای آنها معنی داشته باشد.
در برابر میل به حفاری مقاومت کنید:
اکثر مردم نمی توانند در برابر وسوسه هوس زدن در صفحات شبکه های اجتماعی همسرشان مقاومت کنند و به دنبال تصاویر و نظرات عشق های گذشته هستند.
اگرچه توجه به پست های فعلی که شریک زندگی شما می نویسد یک چیز است ، اما مرور ماه ها یا حتی سالها سابقه رسانه های اجتماعی مسئله دیگری است. بله ، بسیاری از افراد این کار را انجام می دهند ، اما این باعث سلامت آن نمی شود.
آنچه را که به شما می گویند بپذیرید
به اشتراک گذاشتن احساسات خود با شریک زندگی خود ممکن است در لحظه کمک کند. اما بعداً ممکن است شک دوباره ظاهر شود.
شاید الان به احساسات آنها نسبت به خود اعتماد دارید اما نگران این باشید که اگر روزی سابق جذاب و با استعداد آنها ظاهر شود و بگوید: “جدا شدن از زندگی اشتباه بود ، چه اتفاقی می افتد. می خواهم برگردی. ”
هیچ وقت نمی توانید بفهمید که واقعاً چه کسی فکر می کند. به همین دلیل اعتماد در روابط بسیار مهم است. اگر به شریک زندگی خود اعتماد دارید ، اعتماد خود را به آنچه اکنون به شما می گویند بسط دهید.
با یک مشاور صحبت کنید
اگر در حال غلبه بر حسادت پیرامون گذشته همسرتان هستید ، صحبت با یک درمانگر گزینه خوبی است.
یک درمانگر می تواند به ویژه برای حسادت کمک کند که:
از بین نمی رود
به اضطراب یا افسردگی کمک می کند
بر رابطه یا کیفیت زندگی شما تأثیر می گذارد
بر اعتماد یا نظر شما نسبت به شریک زندگی خود تأثیر می گذارد.
روایت شما از رابطه
لیاقت عشق ، اعتماد ، احترام و علاقه شما
هر اعتقاد محدود کننده ای دارید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*